English

یوسف شاقول خبر داد:

ایجاد مرکز "بالندگی مسیر شغلی دانشجویان" برای نخستین بار در دانشگاه اصفهان

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان از ایجاد مرکز "بالندگی مسیر شغلی دانشجویان" برای نخستین بار در دانشگاه اصفهان خبر داد.

ایجاد مرکز "بالندگی مسیر شغلی دانشجویان" برای نخستین بار در دانشگاه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان،  یوسف شاقول در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: برای نخستین بار در ایران در دانشگاه اصفهان مرکز CBC ( بالندگی مسیر شغلی دانشجویان) با هدف ایجاد پرونده شغلی برای هر دانشجو با اولویت دانشجویان مقطع کارشناسی تشکیل شده است.

وی با اشاره به سابقه فعالیت ۷۰ ساله دانشگاه اصفهان گفت: ۶۷۰ عضو هیئت علمی که ۱۰۵ نفر آنها با درجه استاد تمام هستند، رسالت تعلیم و تربیت ۱۶ هزار و ۵۰۰ دانشجوی شاغل به تحصیل در دانشگاه اصفهان را برعهده دارند.

این مقام مسئول ادامه داد: حدود ۱۰ هزار نفر از دانشجویان دانشگاه اصفهان بانوان هستند و 1000 نفر دانشجوی غیر ایرانی نیز در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان در خصوص تأسیس مرکز CBC (مرکز بالندگی مسیر شغلی دانشجویان) برای اشتغال دانشجویان توضیح داد: این مرکز برای نخستین بار در دانشگاه اصفهان با هدف ایجاد پرونده شغلی برای هر دانشجو با اولویت دانشجویان مقطع کارشناسی تشکیل شده است.

شاقول اضافه کرد: رصد اشتغال دانشجویان در همین دوره آغاز شده و در این زمینه از دانش‌آموختگان خلاصه وضعیت گرفته می‌شود.

وی بیان داشت: تدوین پایان‌نامه بخش مهمی از فعالیت علمی دانشجویان تحصیلات تکمیلی است که برای مهارت آموزی دانشجویان نیز با سازمان فنی و حرفه‌ای تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده است.

یوسف شاقول  با بیان اینکه مرکز توسعه صلاحیت‌های حرفه‌ای اساتید برای به روز شدن اطلاعات علمی آنها در چهارچوب متمرکزی قرار گرفته است، گفت: این مرکز نقش زیادی در انگیزه دادن به اعضای هیئت علمی و اساتید دارد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان افزود: تمام گروهای آموزشی دانشگاه اصفهان برنامه جامع 5 ساله‌ای تحت برنامه کلی دانشگاه دارند و در همین راستا تمام اعمال گروه‌ها باید تحت برنامه باشد تا به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه افزایش ظرفیت دانشجو باید به صورت هدفمند باشد، تصریح کرد: در این خصوص باید کیفیت را مد نظر قرار دهیم و دانشگاه اصفهان ارتقا پیدا نمی‌کند مگر اینکه بین‌الملل شدن را در برنامه خود قرار دهد.

شاقول با اشاره به فعالیت ۱۰ استاد وابسته بین‌المللی در دانشگاه اصفهان افزود: دانشگاه اصفهان برای برگزاری دوره‌های مشترک با دانشگاه‌های بین‌المللی برنامه دارد و دانشجویان می‌توانند دو مدرک از دانشگاه‌های مختلف دریافت کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در دانشگاه اصفهان سالانه حدود دو تا 3 هزار پایان نامه تدوین می‌شود، گفت: در سال ۹۲ کمتر از ۱۸۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول به تحصیل بودند، اما در حال حاضر این تعداد به حدود یک هزار نفر رسیده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان گفت:با  شیوع ویروس کرونا در کشور تمام اساتید دانشگاه از سیستم‌های آموزش مجازی استفاده می‌کنند و همچنین دانشگاه اصفهان به‌همراه برخی دانشگاه‌های دیگر به دنبال نهادینه کردن قوانین پیش از کرونا برای دوران پساکرونا است.

نشست خبری معاون آموزشی دانشگاه اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه