English

حسین اسماعیلیان:

هفت هزار باغ ویلا در حاشیه مشهد، دارای انشعاب غیرمجاز آب هستند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد عنوان کرد: باغ‌ ویلاها به طور میانگین هفت برابر مشترکان خانگی آب مصرف می‌کنند، لذا اقدامات مختلفی با همکاری دستگاه‌های مرتبط و دستگاه قضا برای شناسایی و جمع آوری آنها صورت گرفته‌است.

هفت هزار باغ ویلا در حاشیه مشهد، دارای انشعاب غیرمجاز آب هستند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسین اسماعیلیان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در نشست خبری اعلام کرد: طبق برآورد صورت گرفته هفت هزار باغ ویلا در حاشیه مشهد دارای انشعاب غیرمجاز آب هستند که بنا داریم امسال آنها را تعیین تکلیف کنیم.

اسماعیلیان در ادامه با بیان اینکه انشعابات غیرمجاز ، سلامت شبکه آب شرب را به خطر می‌اندازند افزود: عمده خطوط انتقال آب از مسیر باغ ویلاها می‌گذرد که با توجه به گرفتن انشعاب غیرمجاز از آن برای تغذیه استخرها و باغ ویلاها، احتمال ورود آلودگی به شبکه آب آشامیدنی نیز وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد اظهار کرد: این باغ‌ ویلاها به طور میانگین هفت برابر مشترکان خانگی آب مصرف می‌کنند، لذا اقدامات مختلفی با همکاری دستگاه‌های مرتبط و دستگاه قضا برای شناسایی و جمع آوری آنها صورت گرفته‌است.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل دادگاه ویژه انشعابات غیرمجاز نیز در دستور کار است تا از این طریق انشعابات غیرمجاز جمع‌آوری شده، مجدد وصل نشوند و وضعیت کم‌آبی و خشکسالی در مشهد نسبت به متوسط استان بدتر و شدیدتر است.

وی خاطرنشان کرد: میانگین دما نیز در استان در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه پارسال نیم درجه افزایش داشته است اما این افزایش در مشهد بیش از یک درجه بوده‌ است.

اسماعیلیان اضافه کرد: میزان کاهش بارندگی در دوره بلندمت هم در استان ۴۶ درصد و در مشهد ۶۲ درصد است و میزان آبدهی ۲ قنات مشهد نسبت به گذشته ۷۰ درصد کاهش داشته و آبدهی چاه‌ها و چشمه‌ها نیز ۵۰ درصد نسبت به پارسال کاهش داشته‌ است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در خصوص کمبود منابع آبی مشهد اظهار کرد: کمبود ۱۰ درصدی منابع آبی، بحران ۳۵ درصدی ایجاد می‌کند اما تمام تلاش خود را به کار بسته ایم که کار به جیره‌بندی آب منجر نشود.

اسماعیلیان خاطرنشان کرد: همچنین حدود ۲ سال گذشته برنامه تامین آب شرب مشهد با همکاری شرکت آب منطقه‌ای استان تهیه و با حضور وزیر نیرو پروژه‌هایی برای تامین آب مشهد تعریف و اجرا شد.

وی ادامه داد: در راستای این برنامه در یکسال کاری ۸۷ حلقه چاه جابه جا شد و چاه جدید برای زمان بحران حفر شد که با اقدامات صورت گرفته، هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه از سایر منابع غیرسطحی به منابع آب مشهد افزوده شد.

اسماعیلیان در خاتمه از افزایش اعتبارات دولتی این شرکت در لایحه بودجه خبر داد و خاطر نشان کرد: امسال اعتبارات مصوب آب و فاضلاب مشهد رشد ۷.۵ برابری داشته و در سرجمع اعتبارات، پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال منابع دولتی امسال برای این شرکت پیش‌بینی شده است و از محل منابع داخلی نیز ۱۱ هزار میلیارد ریال پروژه آب و پروژه‌های اضطراری فاضلاب اجرا می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه