English

نادر فلاحی خبر داد:

احیای دروازه عالی قاپو اردبیل با اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار

مدیرکل‌ میراث ‌فرهنگیاستان اردبیل گفت: دروازه عالی‌ قاپو مجموعه جهانی شیخ صفی ‌الدین اردبیلی با اختصاص 100 میلیارد ریال اعتبار بعد از 70 سال احیا شد.

احیای دروازه عالی قاپو اردبیل با اختصاص 100 میلیارد ریال اعتبار

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، نادر فلاحی ، مدیرکل‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل گفت: احیای دروازه عالی‌قاپو با توجه به اهمیت آن جزو اولویت‌ها قرار گرفته و فاز اول آن عملیاتی و اجرایی شد.

وی ادامه داد: این بنا که در محل اصلی خود، پس از ۷۰ سال احیا شده سبب تکمیل هفت درب و مرحله عرفانی میراث‌ جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: برای فاز اول شامل احیای سازه و نورپردازی که از سال 97 تا 98 اجرا شد، 100 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد که با اجرای این طرح، علاوه بر تحقق مطالبات مردم منطقه، برای 20 نفر نیز اشتغال ایجاد شده است.

فلاحی بیان کرد: دروازه عالی‌قاپو یکی از نمادهای هویتی اردبیل بود که با احیای دوباره‌ آن زمینه برای ارتقای حس افتخار به تاریخ و هویت اردبیل فراهم شده و موجبات خرسندی و فرح‌بخشی اهالی را فراهم آورده است.

وی از برنامه‌ریزی برای اجرای فازهای بعدی احیای این مجموعه گفت: عملیات کاشی‌کاری و تزئینات نیز در حال انجام پروسه اداری برای آغاز اجراست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه