English

افزایش ۶ درصدی طلاق در استان قم

مدیرکل ثبت اسناد و املاک قم از افزایش ۶ درصدی طلاق در استان قم خبرداد.

افزایش ۶ درصدی طلاق در استان قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، محسن محمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان این‌که سند تک‌برگی یکی از بزرگ‌ترین خدمات الکترونیکی در کشور است، افزود: سند تک‌برگ ضریب امنیت بالا با مختصات جهانی دارد؛ اگر طرح کاداستر به‌طور کامل اجرا شود، بسیاری از دعاوی و مشکلات مردم و پرونده‌های دادگستری کاهش می‌یابد.

وی اضافه کرد: در حوزه املاک و اسناد، مهم‌ترین شاخصه شفافیت و مبارزه با فساد در کشور اجرای طرح کاداستر است و از رسالت‌های مهم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می باشد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک قم ادامه داد: در سال ۹۸، ۲۵۹ هزار و ۲۹۹ فقره انواع سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی استان ثبت شده که این میزان با افزایش ۳۰ درصدی در سال ۹۹ به ۳۳۷ هزار و ۳۵۹ فقره رسید.

محمدی خاطرنشان کرد: سال ۹۹، ۹۷۶ سند مالکیت صادره دولتی و۳۷۰ سند صادره موقوفات صادر شده است.

وی گفت: برای ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن برای روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، سال گذشته یک هزار و ۳۸۱ فقره رای صادر شد که بخشی در سال گذشته و بخشی امسال منتج به‌صورت سند شد.

وی افزود: در اجرای قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی و اراضی فاقد سند رسمی، سال گذشته هفت هزار و ۷۹۴ فقره رای صادر شد.

به گفته مدیرکل ثبت اسناد و املاک قم، سال گذشته در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری قم یک هزار و ۱۱۸ شرکت تجاری، تعاونی و موسسه غیرتجاری ثبت شد و بیش از ۱۰ هزار خدمات ثبتی در اداره ثبت شرکت‌ها از جمله اختصاص شناسه ملی، پاسخ به استعلامات دادگاه، پلمب دفاتر قانونی و اظهارنامه ثبت در دفاتر تجاری انجام شد.

وی اضافه کرد: از ۱۳ هزار پرونده موجود در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری، تعداد هشت هزار و ۳۲۴ پرونده بالغ‌بر یک‌میلیون و ۵۰۰ برگ آرشیو شده است.

وی ادامه داد: بعضی اوراق در حوزه املاک بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد که حفظ و نگهداری اوراق بسیار مهم و حیاتی است.

محمدی گفت: وسعت استان قم یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار هکتار است؛ حدود یک‌میلیون هکتار اراضی ملی استان قم است که از این میزان، ۷۰۰ هزار هکتار تثبیت شده و برای ۶۰۰ هزار هکتار سند مالکیت کاداستری صادر شده است و برای ۳۰۰ هزار هکتار نیز امسال اجرایی می‌شود.

وی افزود: استان قم در شاخص زمان صدور سند تک‌برگی به تک‌برگی و اسناد دفترچه‌ای به تک‌برگی رتبه خوبی ندارد و در حال برطرف کردن مشکلات هستیم، امیدواریم در نیمه نخست رتبه بهبود یابد.

وی بیان کرد: در اداره اجرای اسناد رسمی قم و واحدهای تابعه، سال گذشته ۴ هزار و ۹۶۰ پرونده در موضوعاتی از جمله مهریه، چک و رهن بانک‌ها تشکیل شد و در همین مدت، ۹ هزار و ۳۷۰ پرونده مختومه شده است و سال گذشته بالغ‌بر ۶۰۰ میلیارد تومان مطالبات بانک‌ها و موسسات دولتی و خصوصی را وصول کردیم.

محمدی در ادامه با بیان این‌که استان قم دارای ۱۱۳ دفتر اسناد رسمی، ۶۶ دفتر ازدواج و ۲۶ دفتر طلاق است، افزود: سال گذشته در این ۱۱۳ دفتر اسناد رسمی، بیش از ۳۳۷ هزار سند رسمی تنظیم شد که حدود ۴۰ هزار سند، سند بیع بوده است.

وی گفت: در سال ۱۳۹۸، هفت هزار و ۴۲۵ واقعه ازدواج ثبت شده که در سال ۹۹ با فزایش ۱۰.۵ درصدی به هشت هزار و ۲۰۵ فقره رسید.

وی افزود: در سال ۹۸، سه هزار و ۶۲ فقره واقعه طلاق ثبت شد که این تعداد در سال گذشته با افزایش ۶ درصدی به سه هزار و ۲۶۵ فقره رسید.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک قم با اشاره به این‌که صد درصد آمار طلاق مربوط به استان قم نیست، اضافه کرد: با توجه به این‌که به دلیل مشکلات اجتماعی، بسیاری حاضر نیستند در شهر خود اقدام به ثبت طلاق نمایند، به شهرهای هم‌جوار مراجعه می‌کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه