English

مدیر کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه:

بانک اطلاعاتی ژنتیک بیش از ۱۰ هزار مجرم سابقه دارد در کرمانشاه ثبت شده است

مدیر کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با تأکید بر اینکه کرمانشاه جز ده مرکز فعال بانک ژنتیکی در سطح کشور است، گفت: با توجه به شرایط کرونا علاوه بر نمونه گیری بیش از ۸ هزار مجرم سابقه دار طی ۴ سال گذشته تاکنون، نمونه بیش از ۲ هزار مجرم نیز در سال جاری ثبت و به سامانه دستگاه قضا ارائه شده است.

بانک اطلاعاتی ژنتیک بیش از ۱۰ هزار مجرم سابقه دارد در کرمانشاه ثبت شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، خانی مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه به فعالیت بانک اطلاعات ژنتیک در کرمانشاه از سال ۱۳۹۶ تا کنون و تلاش برای ثبت نمونه سالانه ۲ هزار نفر از مجرمان سابقه دار اشاره کرد و ابراز داشت: طی سال گذشته ۶۰۴ مورد مصدوم ناشی از حوادث کار، ۳۹ مورد فوت ناشی از حوادث کار، ۴۴۶ مورد فوت ناشی از تصادفات، ۲۲ مورد فوت ناشی از استنشاق گاز مونوکسید کربن، ۶۳ مورد فوت ناشی از سوختگی، ۳۷ مورد فوت ناشی از غرق شدگی و ۱۸ مورد فوت ناشی از برق گرفتگی در این استان رخ داده است.

وی با اشاره به ۲۵ هزار و ۷۴۳ مورد معاینه بالینی پزشکی قانونی کرمانشاه طی سال گذشته، افزود: از این تعداد ۱۶ هزار و ۴۱۵ مورد با ادعای نزاع و هشت هزار و ۹۹ مورد با ادعای تصادف به پزشکی قانونی این استان مراجعه کردند و مورد معاینه قرار گرفتند‌.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه تصریح کرد: 

خانی با بیان اینکه پزشکی قانونی به عنوان بازوی مهم قوه قضائیه در رسیدگی دقیق به پرونده‌های قضائی است، بیان کرد: بیش از یک سوم پرونده‌های ورودی به دستگاه قوه قضائیه نیاز به نظر پزشکی قانونی دارند‌.

وی اضافه کرد: در این پرونده‌ها بیش از ۹۹ درصد از بررسی‌ها و نظرات ارجاع شده به قوه قضائیه مورد تأیید آنها قرار می‌گیرد‌.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت کاهش اطاله دادرسی، افزود: دادپزشکان سازمان پزشکی قانونی این استان در ۲ حوزه معاینات و ساماندهی فوت شدگان به مرگ طبیعی در آرامستان‌ها و معاینه مصدومین ناشی از تروما در بیمارستان آیت الله طالقانی کرمانشاه مستقر هستند.

به گفته وی، مرکز پزشکی قانونی استان کرمانشاه به عنوان یکی از مراکز قطبی کشور علاوه بر بحث معاینات سرپایی و معاینات اجساد، در بحث آموزش و آزمایشات ژنتیک فعالیت جدی دارد.

خانی با اشاره به سفر رئیس قوه قضائیه به استان کرمانشاه، گفت: در این سفر مجوز ساخت ۲ مرکز پزشکی قانونی در شهرستان‌های سرپل ذهاب و جوانرود اخذ شده و ساخت آنها طی چند ماه آینده به پایان می‌رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه