English

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان:

بازتوانی معتادان بهبود یافته از طریق مهارت آموزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای اصفهان اظهار داشت:بازتوانی معتادان بهبود یافته از طریق مهارت آموزی توأم با کارآفرینی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بازتوانی معتادان بهبود یافته از طریق مهارت آموزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، آرش اخوان طبسی به مناسبت 5 تیرماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به ایجاد گفتمان اجتماعی و مشارکت اجتماعی در حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت: موضوع بازتوانی معتادان بهبود یافته از طریق مهارت آموزی توأم با کارآفرینی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: نکته حائز اهمیت این است که بسیاری از مردم تصور می کنند بیکاری علت مهم اعتیاد است اما متأسفانه آمارهای موجود حاکی از آن است که 53 درصد جمعیت معتادان کشور را شاغلان تشکیل می دهند، حتی تعدادی از این افراد دارای شغل دولتی بوده اند.

این مقام مسئول گفت:مهمترین عاملی که در معتاد شدن افراد می تواند دخیل باشد پیشنهاد مصرف مواد مخدر از سوی دوستان، بستگان و حتی یکی از افراد خانواده است که فرد برای ارضای حس کنجکاوی و تفریح پاسخ مثبت می دهد.

اخوان ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با انعقاد تفاهم نامه با دستگاه های مرتبط، برنامه ریزی های مناسبی را در این زمینه انجام داده است که بر اساس فرآیند زمانی، معتادین یک پیش اشتغال و پیش آموزش دارند و به این صورت آموزش ها را طی می کنند تا به آموزش کامل برسند و بر اساس مدل جدید (آموزش، تولید، بازاریابی و فروش در حوزه کارآفرینی) این افراد وارد بازار کار شده و به اشتغال می رسند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای اصفهان بیان داشت: بایستی همه به افراد معتاد کمک نمایند تا درمان شوند و همچین به اشتغال آنها توجه جدی داشته باشند.

وی تصریح کرد: هدف اصلی الگوی آموزشی تولید، بازاریابی و فروش را پشتیبانی کارآفرینان، سرمایه گذاران، بهبودیافته گان، خیرین و نخبگان از معتادان بهبود یافته است.

آرش اخوان گفت: با توجه به  نقش مهم خیرین در ایجاد اشتغال برای معتادین بهبود یافته، خیرین می توانند در این حوزه ایفای نقش نمایند و ایجاد اشتغال برای معتادین بهبودیافته را جزء اولویت کاری خود قرار دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه