English

زنگ خطر برای شهروندان بندرخمیر؛

ادامه دار شدن وضعیت ناسالم هوا در بندرخمیر

بنابر گزارش ایستگاه های محیط زیست هرمزگان، کیفیت هوای بندرخمیر در وضعیت قرمز یعنی ناسالم برای همه گروه ها قرار دارد.

ادامه دار شدن وضعیت ناسالم هوا در بندرخمیر

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، طبق داده های سامانه پایش کیفی هوای کشور امروز (پنجم تیرماه) شاخص کیفیت هوای بندر خمیر همانند هفته گذشته، در وضعیت قرمز و ناسالم برای همه گروه ها قرار دارد.

بر اساس گزارش ایستگاه های محیط زیست هرمزگان، شاخص هوای شهرستان بندرخمیر برای دومین هفته متوالی از مرز استاندارد گذشت و در شاخص 158 قرار گرفت همچنین میزان آلاینده موجود در هوای این شهرستان 2.5pm گزارش شده است.

بطور کلی؛ طبق اطلاعات واصله از ایستگاه محیط زیستی مستقر در بندرخمیر، شاخص هوا در این شهرستان در ساعات جاری در رده بندی قرمز یعنی ناسالم برای همه گروه ها گزارش شده است، لذا توصیه می شود شهروندان به ویژه کودکان ،سالمندان ،بیماران قلبی و ریوی و زنان باردار تا حدالامکان از فعالیت طولانی مدت در فضای باز خوداری کنند و در منزل بمانند.

گفتنی است؛ در همین ساعات شاخص کیفیت هوا در بندرعباس در رده بندی زرد و محدوده قابل قبول قرار دارد و ایستگاه های محیط زیستی شاخص کیفیت هوا در این شهرستان را 92 اعلام کرده اند.

شایان ذکر است؛ شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه  یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی