English

کیفیت هوا در بندرخمیر از مرز قرمز عبور کرد

طبق گزارش ایستگاه های محیط زیست استان هرمزگان، شاخص کیفیت هوا در بندرخمیر از مرز قرمز عبور و در رده بندی خطرناک قرار گرفت.

کیفیت هوا در بندرخمیر از مرز قرمز عبور کرد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، بنابر داده های سامانه پایش کیفی هوای کشور ، امروز (1 تیرماه) کیفیت هوای بندر خمیر در وضعیت بنفش یعنی بسیار  ناسالم و خطرناک  قرار دارد.

بر اساس گزارش ایستگاه محیط زیست بندرخمیر، شاخص هوای این شهرستان طی ساعات پیش امروز 213 و میزان آلاینده موجود در هوا 2.5pm گزارش شده است.

بطور کلی  شاخص هوای بندر خمیر در ساعات جاری در رده بندی بنفش یعنی بسیار ناسالم و خطرناک برای همه گروه ها گزارش شده است، لذا توصیه می شود شهروندان این شهرستان به ویژه کودکان ،سالمندان ،بیماران قلبی و ریوی و زنان باردار از فعالیت طولانی مدت در فضای باز خوداری کنند و در منزل بمانند.
شایان ذکر است؛ شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه  یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه