English

هوای بندرعباس برای همه گروه ها ناسالم است

بنابر گزارش سامانه پایش کیفی هوای کشور، برایپنجمین روز متوالی شاخص کیفیت هوای بندرعباس از مرز 152 گذشت و در وضعیت قرمز یعنی ناسالم برای همه گروه ها قرار گرفت.

هوای بندرعباس برای همه گروه ها ناسالم است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، طبق داده های سامانه پایش کیفی هوای کشور امروز (هشتم اردیبهشت) کیفیت هوای بندرعباس برای پنجمین روز متوالی در وضعیت قرمز و ناسالم قرار گرفت.

بر اساس گزارش ایستگاه محیط زیست بندرعباس شاخص هوای این شهرستان طی امروز  به مرز 159  رسید و برای پنجمین روز متوالی در ره بندی قرمز قرار گرفت و میزان آلاینده موجود در هوا 2.5pm گزارش شده است.

بطور کلی  شاخص هوا ی بندرعباس در ساعات جاری در رده بندی قرمز یعنی ناسالم برای همه گروه ها گزارش شده است، لذا توصیه می شود شهروندان به ویژه کودکان ،سالمندان ،بیماران قلبی و ریوی و زنان باردار تا حدالامکان از فعالیت طولانی مدت در فضای باز خوداری کنند و در منزل بمانند.

شایان ذکر است؛ شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه  یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی