English

انقلاب اسلامی برای اجرای احکام الهی شکل گرفت

رئیس کل دادگستری قم گفت: انقلاب اسلامی و این همه شهید برای این است که احکام خدا اجرا شود، احکام خدا زمانی در جامعه جاری می‌شود که مقررات و حکومت اسلامی حاکم باشد.

انقلاب اسلامی برای اجرای احکام الهی شکل گرفت

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت الاسلام و المسلمین علی مظفری روز پنجشنبه در آیین چهلمین سالگرد واقعه هفتم تیر در آرامستان شیخان قم اظهار داشت: خمیر مایه اصلی انقلاب اسلامی دین و دیانت است.

وی با بیان اینکه امروز و بویژه در ایام انتخابات کلمه جمهوریت زیاد به‌گوش می رسد افزود: بعضا حتی در این خصوص صریح صحبت کردند و گفتند که هدف برخی‌ها تشکیل حکومت اسلامی است و باید مانع این موضوع شویم، چراکه هدف ما جمهوریت است.

وی ادامه داد: این افراد برای اینکه سخنشان خالی از عریضه نباشد، جمهوری اسلامی را نیز بیان می‌کردند.

رئیس کل دادگستری قم خاطرنشان کرد: اگر چه از شهادت بهشتی و یارانش چهل سال می گذرد، ولی علت اصلی مخالفت و دشمنی منافقان با آن شهید این بود که او به‌اجرای حدود اسلامی، لایحه قصاص و احکام دینی تاکید داشت.

مظفری یادآور شد: در ابتدای پیروزی انقلاب نیز مسائلی مانند جمهوری دمکراتیک مطرح بود و اگر حضرت امام به‌جمهوری اسلامی اصرار داشتند، به‌این جهت بود که قوانین اسلامی در جامعه اجرا شود.

وی در ادامه با بیان اینکه جمهوریت به‌تنهایی معنایی ندارد گفت: مردم مکلف هستند حکومت اسلامی که در راس آن علما و فقیهان به‌نیابت از امام معصوم قرار دارند را تشکیل دهند.

مظفری اضافه کرد: امام زمان (عج) وقتی ظهور کنند، حکومت اسلامی تشکیل می‌دهند و اجداد بزرگوارشان نیز حکومت اسلامی تشکیل دادند و در این راه به‌درجه رفیع شهادت نائل‌ آمدند.

وی تصریح کرد: پیامبر اسلام ماموریتی که از جانب خداوند پیدا کرد، نیز برای تشکیل حکومت اسلامی بود، در هیچ جای تاریخ ارزشمند اسلام که با آموزه‌های دینی مزین بوده، غیر از حکومت اسلامی موضوع دیگری ندیدیم.

رئیس کل دادگستری قم همچنین تصریح کرد: اگر بخواهیم، حکومت اسلامی را برای جوامع امروز پیاده کنیم، شکل و قالب آن جمهوری اسلامی می‌شود، اما ماهیت و اصل این نظام همان اسلام است.

مظفری گفت: بنابر این کلمه جمهوریت که مطرح می‌شود، مطمئن باشید، پَسِ این پرده نیت‌های شومی دارند و می خواهند، بگویند اصل نظام جمهوریت است، چون مردم مسلمان هستند اسلامیت نیز به‌آن اضافه شده، از این رو اگر مردم آن را نخواستند و بخواهند جمهوریت را در انتخابات و یا عرصه دیگری ابراز کنند ما باید به‌آنها بها بدهیم.

وی تصریح کرد: آیا واقعا این همه شهید و این همه زحمت از صدر اسلام تاکنون برای این بوده که جمهوریت را مطرح کنیم و رسمیت بدهیم و یا حکومت اسلامی و اجرای احکام اسلامی را تحقق نماییم؟

مظفری در ادامه خاطرنشان کرد: شهید بهشتی اول ترور شخصیت شد یعنی سعی کردند چهره منور او را بین مردم به‌شکل‌های مختلف مخدوش کنند، اما چون با خدا ارتباط داشت و اتصالش با اهل بیت (ع) قوی بود، با این همه توطئه‌ها که بر علیه آن صورت گرفت، صبورانه ایستاد و به‌راهی که تحت رهبری امام اعتقاد داشت ادامه داد، به‌همین علت اگر بگوییم شهید بهشتی قربانی اجرای حدود اسلامی است، گزافه نگفتیم.

رئیس کل دادگستری قم همچنین گفت: برای اینکه این حکومت اسلامی دوام پیدا کند و به‌فعلیت برسد به‌جمهوریت نیز احتیاج داریم، اینکه مردم شخصی را برای منصبی انتخاب کنند، اختیاری است، ولی چون نظام اسلامی یک نظام الهی است، پذیرش و اجرای احکام اسلام واجب شرعی می‌باشد.

وی یادآور شد: مردم وقتی به‌وظیفه دینی خود عمل نمی کنند در نتیجه دین اسلام اجرا نمی شود و آنها مرتکب گناه می شوند، اما یک وقت با ارشادهای علما و رهبری مانند امام (ره) و رهبر معظم انقلاب مقدمات حکومت اسلامی را فراهم می‌کنند.

وی افزود: مردم چون به‌درجه ای از بصیرت می‌رسند و به‌وظیفه دینی خود واقف می‌شوند، حکومت اسلامی نیز ‌به‌فعلیت می رسد و در نهایت در قالب جمهوری اسلامی ظهور و بروز می‌یابد.

وی ادامه داد: بنابر این حواسمان به‌این کلمه‌های انحرافی باشد، این کلمه‌ها را اول انقلاب هم گفتند، اما چون مسیر شهید بهشتی و سایر شهیدان مسیر حق بود، بعد از ۴۰ سال هر چند که فراز و فرودی هم داشته، ولی همچنان می‌بینیم، که راه شهیدان و انقلاب زنده است.

رئیس کل دادگستری قم تصریح کرد: مردم حتی در این انتخابات اخیر هم نشان دادند که کماکان پایبند به‌احکام اسلامی هستند و این پیام را به‌دشمنان دادند که ما معتقد به‌این مسیر هستیم.

وی افزود: متاسفانه دشمنان بویژه منافقان با ترور شخصیت و بعد هم ترور فیزیکی شخصیت‌هایی همچون شهید بهشتی به‌خیالشان خواستند، پرونده انقلاب را ببندند و بر حسب ظاهر هم همین شد اما دیدیم چون مسیر الهی است و پشتیبان این نظام هم خدا است، حضرت امام بدون اینکه هیچ گونه احساس ضعفی در خود ببینند، به‌مسیرشان ادامه دادند.

وی اضافه کرد: هر چه جلوتر می رویم‌، نظام اسلامی در تمام عرصه‌ها و مجامع دنیا خودش را قوی‌تر، سرافرازتر و مستحکم‌تر نشان می دهد و ما امروز از اینکه این نظام توانسته به‌نام حکومت اسلامی علوی پرچمش همچنان در اهتزار باشد، سربلند هستیم.

رئیس کل دادگستری قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دشمن پس از ناکامی در ترور شخصیت‌های انقلاب، سیاست نفوذ، بویژه نفوذ در سازمان‌ها و اداره‌ها و مراکز تصمیم‌گیر و حساس نظام را در پیش گرفت، منافقان وقتی دیدند ترور جواب نداد، با اقدام انقلابی حضرت امام از کشور فرار کردند و به‌بلاد کفر پناه بردند و زیر پرچم صدام ملعون پناه گرفتند.

وی افزود: اما توطئه آنها ادامه دارد، و اقوام آنها و کسانی که آن مسیر را قبول دارند، در کشور ماندند و طرح توطئه را تغییر دادند و طرح جدید این بود در قالب نماینده مجلس، رئیس جمهور، وزیران، مدیران کل وارد اداره‌ها، سازمان‌ها و نهادهای نظام شوند، تا مردم عملکرد آنها را به‌عنوان نظام تلقی کنند.

وی با بیان اینکه آخرین مطالبی که شهید بهشتی مطرح کرد، خیلی ارزشمند است و اکنون بعد از ۴۰ سال به‌صورت عینی در جامعه می‌بینیم، گفت: مردم موفقیت نظام را در زندگی و سفره خود می‌بینند و با ‌مسائل معنوی و مفاهیم خیلی سر و کار ندارند، از این رو دشمنان با توجه به‌حساسیت مسائل اقتصادی این مسائل را حربه‌ ای برای ضربه زدن به‌نظام قرار دادند.

رئیس کل دادگستری قم با بیان اینکه امروز منافقان مسائل اقتصادی و فرهنگی را برای ناکارآمد نشان دادن نظام دنبال می‌کنند گفت: در حوزه فرهنگی تلاش دارند، ماهیت حقیقی دین را از نظام بگیرند، این وقتی محقق می شود که بانیان و مبلغان دین در بین مردم بی‌آبرو شوند و به‌همین خاطر برای مخدوش کردن چهره روحانیت هرینه زیادی می‌کنند تا این قشر اعتبار و جایگاه خود را در جامعه از دست بدهد.

وی ساختن طلبه‌های جعلی و ارائه آنها به‌جامعه برای منفور کردن چهره روحانیت در بین مردم را از جمله روش‌های نفوذ دشمن در جامعه دانست و گفت: در جامعه حجاب را هدف قرار می‌دهند چرا که نماد اسلام است، عفت یکی از اساسی ترین مسائل فرهنگی است اما حتی در این شهر کریمه اهل بیت (س) به‌موضوع حجاب به‌صورت خیلی تهاجمی حمله می کنند و تلاش دارند، بی‌عفتی و بی‌بند و باری و حداقل تظاهر به‌بی حجابی را جا بیاندازند و ما نیز غفلت کردیم.

رئیس کل دادگستری قم گفت: اگر فرهنگ ما تضعیف و تحریف شود و نتوانیم فرهنگ اصیل اسلامی که انقلاب اسلامی برای آن تشکیل شد، را به‌نسل‌های بعدی منتقل کنیم، باید بدانید نفوذ کار خودش را انجام داده است.

وی همچنین با اشاره به‌حضور پرشور مردم در انتخابات و انتخاب فرد اصلح برای ریاست جمهوری تصریح کرد: امیدواریم با تشکیل یک دولت کارآمد، موفقیتی را برای کشور شاهد باشیم و همه ما در هر مقامی که هستیم باید تلاش کنیم، اهداف عالی شهیدان و تشکیل حکومت اسلامی در این دولت انقلابی ظهور و بروز پیدا کنند و مردم بدانند اسلام و حکومت اسلامی کارآمد است، اگر ناکارآمدی و مشکلی است به ما مجریان و برخی مدیران برمی گردد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه