English

سردار علی آزادی:

شغل بیشترین دستگیر شدگان مواد مخدر، کاذب بوده است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان گفت: شغل بیشترین افراد دستگیر شده در استان کردستان کاذب بوده و یا بیکار بوده اند و هیچ شغلی نداشته اند.

شغل بیشترین دستگیر شدگان مواد مخدر، کاذب بوده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، سردار علی آزادی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج اظهار کرد: به منظور پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با قاچاق مواد مخدر و به موجب ماده 33 قانون مبارزه با مواد مخدر ستادی پیشگیری از اعتیاد در سطح کشور به ریاست رییس جمهور تشکیل شد و همین ستاد در استان‌ها به عنوان شورای مبارزه با مواد مخدر به ریاست استاندار و در شهرستان‌ها با ریاست فرمانداران فعالیت می‌کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان افزود: رسالت اصلی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نظارت و ایجاد هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های متولی در این حوزه است.

وی تصریح کرد: 25 دستگاه، سازمان و نهاد در مرکز استان‌ها متولی حوزه مبارزه با اعتیاد هستند و باید در این زمینه پاسخگو باشند و از جامعه رسانه‌ای انتظار داریم با مطالبه‌گری از این دستگاه‌ها زمینه تحقق اهداف در این حوزه را فراهم سازند.

سردار آزادی افزود: البته شورای هماهنگی مستقیما وارد کار اجرایی نمی‌شود، بلکه سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها رسالت اصلی شورای مبارزه با اعتیاد در استان‌ها است.

به گفته وی، کمیته مشارکت‌ها، کمیته حقوقی، کمیته مقابله با عرضه، کمیته فرهنگی و پیشگیری، کمیته درمان و حمایت های اجتماعی، کمیته بانوان، کمیته پژوهش و کمیته فروش اموال 8 کمیته تشکیل شده در زیرمجموعه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدرکردستان با بیان اینکه استان کردستان در زمینه آلودگی به مواد مخدر از استان‌های پاک نسبت به استان‌های همجوار است، گفت: اما این وضعیت نسبت به گذشته خود استان مطلوب نیست که دلیل اصلی آن هم بی‌توجهی به این حوزه بوده است.

وی اضافه کرد: اگرچه مهمترین مقوله در موضوع مبارزه با اعتیاد پیشگیری است، اما ایران اسلامی به عنوان یکی از کشورهای پیشتاز در مبارزه با سوداگران مرگ بوده و در این مسیر شهدای زیادی را تقدیم کرده‌ایم.

سردار آزادی گفت: سال گذشته بیش از یک‌هزار و 100 تن انواع مواد مخدر در سطح استان کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی کردستان خاطرنشان کرد: در سه ماهه امسال نیز 330 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه در سه ماهه امسال 530 کیلوگرم مواد صنعتی پیش‌ساز شیشه در استان کشف و ضبط شده است، گفت: در بازه زمانی یاد شده 865 نفر از عوامل مرتبط با توزیع و مصرف مواد مخدر در استان دستگیر شدند.

به گفته وی، بیشترین حجم دستگیری‌ها مربوط به مواد مخدر تریاک و در ردیف بعدی شیشه بوده است.

سردار آزادی با بیان اینکه مواد مخدر شیشه کمترین میزان کشفیات را داشته اما بعد از تریاک بالاترین میزان دستگیری‌ها را به خود اختصاص داده است، گفت:بیشترین شغل دستگیر شدگان مشاغل کاذب یا بیکاران بوده‌اند که این می‌تواند زنگ خطری برای مسئولان باشد.

وی اضافه کرد: در سه ماهه امسال 337 نفرمعتاد در سطح استان دستگیر و به کمپ‌های ترک اعتیاد تحویل داده شده‌اند.

فرمانده انتظامی کردستان در ادامه با بیان اینکه کمپ‌های ما در استان بیشتر اختیاری است، اذعان کرد: سال گذشته قول دادن که کمپ اجباری در استان راه‌اندازی شود که تحقق این مهم نقش بسزایی در ساماندهی معتادین متجاهر خواهد داشت.

وی اذعان کرد: نبود زیرساخت لازم در حوزه ساماندهی معتادین متجاهر از چالش‌های این حوزه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی