English

استاندار کردستان:

سهم تسهیلات کردستان از کل کشور ۰/۶ درصد است

استاندار کردستان گفت: هر چند در میزان پرداخت تسهیلات بانکی شاهد رشد مطلوبی در استان هستیم ولی همچنان سهم کردستان از کل تسهیلات کشور 6 دهم درصد است و تا زمانی که این میزان افزایش پیدا نکند هم چنان با مشکلات مواجه خواهد بود.

سهم تسهیلات کردستان از کل کشور 0/6 درصد است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، بهمن مرادنیا پیش از ظهر امروز دوشنبه در نشست مشترک ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که با حضور معاون وزیر کشوربرگزار شد، اظهار داشت: علاوه بر کارهای عمرانی در استان طی چند سال اخیر اقدامات مطلوب و تاثیرگذاری هم در حوزه فرهنگ وهنر انجام شده است.

وی اضافه کرد: پروژه‌هایی در استان که 14 سال پیش کلنگ اجرای آنها به زمین زده شده بود در این دولت تعیین تکلیف و به بهره‌برداری رسیدند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه در این دولت بیمارستان‌هایی در شهرستان‌های سقز، بانه و دهگلان به بهره‌برداری رسیدند، افزود: با افتتاح این بیمارستان ها تعداد تخت‌های بیمارستانی استان افزایش خوبی پیدا کرد.

مرادنیا با بیان اینکه مدعی هستیم در هیچ دولتی به اندازه دولت تدبیر و امید در کردستان کار توسعه‌ای انجام نشده است، گفت: تنها در حوزه راه سال 1399، 20 درصد اعتبارات شرکت زیرساخت در کردستان سرمایه‌گذاری شده است.

وی اظهار داشت: هر چند در میزان پرداخت تسهیلات بانکی شاهد رشد مطلوبی در استان هستیم ولی همچنان سهم کردستان از کل تسهیلات کشور 6 دهم درصد است و تا زمانی که این میزان افزایش پیدا نکند هم چنان با مشکلات مواجه خواهد بود.

استاندار کردستان یادآور شد: از دیگر اقدامات ارزشمند وتاثیرگذاری که در این دولت در استان انجام شد تصویب منطقه ویژه اقتصادی بانه و منطقه آزاد بانه و مریوان است.

تثبیت 18 هزار شغل در کردستان

رییس سازمان صنعت ،معدن و تجارت کردستان هم در این جلسه با اشاره به وجود 927 واحد صنعتی در استان اظهار داشت : میزان اشتغال اسمی این تعداد واحد 17 هزار و 811 نفر و اشتغال واقعی آنها هم بیش از 13 هزار نفر است.

محمد دره وزمی میزان سرمایه گذاری در این واحدها را سه هزار و 798 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود : از مجموع واحدهای صنعتی استان در حال حاضر 174 واحد راکد است.

وی از اجرایی شدن 70 درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان خبر داد و گفت: 18 هزار شغل در بخش صنعت و کشاورزی با مصوبات این کارگروه تثبیت شده است.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی سنندج در این جلسه اظهار داشت: شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی به دنبال بهبود مستمر محیط کسب و کار، گفتمان مشترک پیرامون فضای کسب و کار، اصلاح ساختار اقتصادی و افزایش رقابت پذیری اقتصادی و تسهیل فعالیت های بخش خصوصی است.

فاروق کیخسروی اضافه کرد: از جمله اقدامات انجام شده توسط این شورا اعلام فراخوان احصا مسائل و مسکلات فعالان اقتصادی، انجام پژوهش های علمی انجام شده و پیگیری مطالبات انجمن های صنفی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه