English

شهرام حبیب‌زاده خبر داد:

بستری ۲۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: طی شبانه روز گذشته ۲۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند.

بستری ۲۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، شهرام حبیب‌زاده ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: همچنین طی شبانه‌روز گذشته یک نفر دیگر از مبتلایان به کرونا در استان جان باخت و مجموع فوتی‌های کووید.۱۹ در این استان طی ۱۶ ماه گذشته نیز به یک هزار و ۸۱۷ نفر رسید.

وی افزود: در شبانه‌روز گذشته ۱۶ نفر از بیماران بستری مبتلا به کرونا از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل وضعیت کاهشی شیوع کرونا در این استان را همچنان شکننده عنوان کرد و گفت: در صورت بی‌توجهی شهروندان به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، احتمال صعودی شدن دوباره شیوع کرونا در استان وجود دارد.

حبیب زاده همچنین با اشاره به کم شدن بار مراجعه بیماران کرونایی به مراکز درمانی استان در چند روز اخیر افزود: مراکز درمانی استان آماده پذیرش و بستری بیماران مبتلا به کرونا هستند.

وی خواستار تعطیلی سفرهای غیرضروری و همه دورهمی‌ها مانند شب نشینی، عروسی و مراسم دید و بازدید جمعی شد و گفت: برای مهار این بیماری، رعایت دستورالعمل های بهداشتی به صورت سفت و سخت ضروری است و هر تجمع ضروری حتما باید با زمان بسیار کم و رعایت فاصله ۲ تا سه متری برگزار شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل برگزاری هر گونه تجمع را موجب افزایش شمار مبتلایان کرونا عنوان و افزود: مهم‌ترین خطر در روزهای آینده، برگزاری مراسم عروسی و سفر شهروندان است و باید این مساله فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی شود.

حبیب زاده با تاکید بر ضرورت ادامه استفاده از ماسک حتی با انجام واکسیناسیون سراسری، به افراد مبتلا به کرونا توصیه کرد که شرایط قرنطینه در منزل را با شدت بیشتر رعایت کرده و از تردد در سطح جامعه خودداری کنند تا دوره انتقال پذیری بیماری طی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه