English

محمدحسین استادآقا:

برگزاری ویژه برنامه‌های متنوع، توسط ۷ زیرمجموعه بنیاد کرامت رضوی

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی گفت: آغاز چهارمین مرحله پویش سفره مهربانی در سراسر کشورکه در این مرحله ۱۱۱ هزار خادمیار رضوی در سراسر کشور مشارکت دارند و همچنین پویش آزادی ۸۸۸ زندانی جرایم غیرعمد.

برگزاری ویژه برنامه‌های متنوع، توسط ۷ زیرمجموعه بنیاد کرامت رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدحسین استادآقا مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی بیان کرد: امسال ویژه برنامه‌های متنوعی توسط ۷ زیرمجموعه بنیاد کرامت رضوی به اجرا گذاشته خواهد شد.

محمدحسین استادآقا در ادامه این خبر افزود: استقبال از زائران در مبادی ورودی مشهد از جمله فرودگاه، راه آهن و پایانه اتوبوسرانی از جمله برنامه‌های معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی در این دهه است، علاوه بر آن در دهه کرامت ، روزانه از ۲ هزار زائر محروم خراسان رضوی با یک روز اسکان و سه وعده غذای متبرک پذیرایی خواهد شد و همچنین پویش آزادی ۸۸۸ زندانی جرایم غیرعمد با همراهی و مشارکت سازمان زندان‌ها در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل بنیاد کرامت گفت: آغاز چهارمین مرحله پویش سفره مهربانی در سراسر کشور و در این مرحله ۱۱۱ هزار خادمیار رضوی در سراسر کشور مشارکت دارند و هر کانون خدمتی ۸ بسته معیشتی به ارزش ۵۰۰ هزار تومان را با مشارکت خیران و نیکوکاران تهیه خواهد کرد تا با همکاری نهاد‌های بهزیستی و کمیته امداد، به خانواده‌های نیازمند اهدا شود.

استادآقا بیان کرد: مؤسسه تربیت بدنی بنیاد کرامت رضوی، تهیه اقلام ورزشی و توزیع در مناطق کم برخوردار با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در سراسر کشور و نیز تجهیز سه زمین ورزشی در حاشیه شهر مشهد را در دست اجرا دارد.

وی همچنین تصریح کرد: جمعی از کودکان کار که توسط نهاد‌های مربوطه شناسایی شده اند، در باغ بیلدر و اردوگاه خاتون میهمان آستان قدس رضوی خواهند بود و ویژه برنامه‌های فرهنگی، تفریحی و سرگرم کننده برای آن‌ها پیش بینی شده است، همچنین شرایط خانوادگی این کودکان مورد بررسی قرار می‌گیرد تا جهت حمایت و رفع مشکلات آن‌ها اقدام شود.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی با اشاره به فعالیت‌های در دست اقدام در حوزه اشتغال‌زایی پایدار تاکید کرد: اگرچه توزیع بسته‌های حمایتی بین نیازمندان یکی از طرح‌های آستان قدس رضوی رضوی است، اما مطابق دستور تولیت آستان قدس رضوی، رویکرد ایجاد اشتغال پایدار و توانمندسازی اقشار کم بضاعت به جای توزیع بسته‌های حمایتی نیز مد نظر قرار گرفته و این طرح در مرحله اول در چهار استان سیستان و بلوچستان، گلستان، خوزستان و لرستان، با توجه به مزیت‌های نسبی هر استان، اجرایی شده است.

استادآقا اظهار کرد: در چهار استان مذکور با کمک مؤسسه دامپروری صنعتی قدس رضوی، نسبت به راه‌اندازی واحد‌های دامپروری اقدامات لازم انجام شده و حمایت آستان قدس از گروه‌های هدف به مدت ۳ سال ادامه خواهد داشت. همچنین برای اجرایی شدن این طرح، تسهیلات ۴ درصدی بانکی به خانواده‌های تحت پوشش طرح در اقصی نقاط کشور اعطا می‌شود تا بتوانند مقدمات اشتغال پایدار را فراهم کنند.

او به طرح‌های بنیاد برکت برای حمایت از مردم خوزستان نیز اشاره کرد و افزود: با هدف اشتغال زایی در این منطقه، ۱۱۶ واحد پرورش گاومیش در شهر شعیبیه خوزستان با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال در دهه کرامت افتتاح خواهد شد، همچنین عملیات اجرایی ساخت اورژانس بین جاده‌ای هویزه و بازسازی بخش جراحی بیمارستان محلی این شهر با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در این دهه مبارک آغاز خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی به طرح بنیاد کرامت در استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و ادامه داد: عملیات اجرایی احداث دبستان ۶ کلاسه در شهر اهل تسنن جوانرود استان کرمانشاه با ۳۰ میلیارد ریال مشارکت سازمان نوسازی مدارس و ۳۰ میلیارد سرمایه گذاری آستان قدس نیز در دهه کرامت آغاز می‌شود.

استادآقا در خاتمه تصریح کرد: بهره بردای از مجتمع بین راهی میرجاوه در نقطه صفر مرزی سیستان و بلوچستان و با اعتباری بالغ بر ۳۶۷ میلیارد ریال و همچنین افتتاح دبستان ۶ کلاسه شهدای قرقی در منطقه محروم مشهد با مشارکت خیران آستان قدس رضوی از دیگر طرح‌های دهه کرامت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه