English

محمد سیمزاری:

اختتامیه ورکشاپ «سوادآموزی از دریچه هنر» در اردبیل برگزار شد

با حضور استاندار اردبیل مراسم اختتامیه ورکشاپ «سوادآموزی از دریچه هنر» برگزار و از شخصیت هنری مرحوم حجت الاسلام حسین پناهی تجلیل شد.

اختتامیه ورکشاپ «سوادآموزی از دریچه هنر» در اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، محمد سیمزاری ، مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل گفت: حجت‌الاسلام پناهی همواره بر حفظ آبروی مردم تاکید داشتند و آنچه که یاد و خاطره آن بزرگوار را ماندگار کرده، مهربانی و تلاشی است که با خلوص نیت در راه اعتلای جامعه صرف کرد.

وی افزود: بنیادی به نام بنیاد حجت‌الاسلام پناهی ایجاد خواهد شد تا بتواند راه آن مرحوم را برای افزایش آگاهی جامعه و کاستن از جهل انسان، ادامه یابد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل در برنامه «سوادآموزی از دریچه هنر» اظهار کرد: قرار است در سفر هفته آینده وزیر آموزش و پرورش به استان اردبیل نمایشگاهی از آثار هنرمندان شرکت‌کننده در این ورک‌شاپ به نمایش درآمده و از شخصیت وارسته مرحوم حجت‌الاسلام حسین پناهی تجلیل و تکریم شود.

سیمزاری تصریح کرد: ما در دوران کرونا چهره‌های فرهنگی، هنری ارزشمندی را از دست دادیم و حسرت برگزاری آیین‌ها و مراسم بزرگداشت و مجالس گرامیداشت این چهره‌های شاخص به دلمان ماند که امیدواریم در سال‌های آینده با برگزاری مراسم بزرگداشت ادای دینی را در این زمینه داشته باشیم.

وی پیشگامی حوزه هنری را در تجلیل و تکریم از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر ارزشمند توصیف کرد و گفت: بنده اولین بار فعالیت آموزشی خود را در قالب آموزشیار نهضت سوادآموزی در این مجموعه و با مدیریت حجت‌الاسلام پناهی شروع کردم و خاطرات بسیاری را با این چهره فاخر و ماندگار دارم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل به الگوی رفتاری چنین شخصیت‌هایی اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری چنین آیین هنری که سوادآموزی را از دریچه هنر مورد ارزیابی قرار می‌دهد در حقیقت ارزش گذاشتن به هنر و علم است که هدف غایی در کمال انسان محسوب می‌شود.

سیمزاری اضافه کرد: یکی از راهبردهای جامعه اسلامی تلاش در فهم بیشتر و کاستن از جهل است که چهره‌هایی همچون مرحوم پناهی در این زمینه پیشقدم بوده و تلاش مؤثری را انجام داده است. 

رئیس حوزه هنری استان اردبیل نیزدر این مراسم اظهار کرد: حجت‌الاسلام پناهی چهره‌ای مردمی است که از اول انقلاب در توسعه و تعالی استان همواره تلاش کرده و هم اکنون مردم اردبیل از آن بزرگوار با نیکی یاد می‌کنند.

امیر رجبی افزود: با تصمیم و مشارکت خانواده مرحوم پناهی، مقرر شد مراسم اولین سالگرد ارتحال آن عالم ربانی با حضور هنرمندان برگزار شود.

وی تصریح کرد: این یادواره با حضور و مشارکت ۳۰ هنرمند تراز اول استان و تولید ۳۰ اثر نفیس با موضوع «سوادآموزی از دریچه هنر» در رشته‌های خوشنویسی، تصویرسازی، کاریکاتور و طراحی گرافیک برگزار شد.

گفتنی است در پایان مراسم کارگاه تولید اثر هنرهای تجسمی «سوادآموزی از دریچه هنر» با اهدای لوح تقدیر و هدیه فرهنگی از آثار منتخب این یادواره تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه