English

فضای کار اشتراکی اقبال مور استقبال اکوسیستم نوآوری و استارتاپی استان یزد

یک عضو تیم 4 نفره ای که از زمان افتتاح فضای کار اشتراکی اقبال در این مکان مستقر شده‌ ، می گوید در زمینه لجستیک فعالیت نموده و با تیمش مشغول طراحی یک نرم افزار هستند.

فضای کار اشتراکی اقبال مور استقبال اکوسیستم نوآوری و استارتاپی استان یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، شریفی با بیان اینکه  تیم فعال دوره پیش رشد پردیس فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری یزد است، می گوید: چون هنوز برنامه کاری ما و به ثمر رسیدن ایده‌ ی تیم مشخص نبود، نمی خواستیم درگیر آماده سازی و تجهیز دفتر شویم. شریفی می افزاید: در اینجا اینترنت، میز و صندلی، سالن جلسات و فضای کاری مناسب برای ما مهیا است و ما می توانیم بر روی کار خود تمرکز کنیم.

دهقان، یکی دیگر از فعالین در فضای کار اشتراکی اقبال که به صورت انفرادی فعالیت می کند، استفاده از این فضا را بسیار مثبت ارزیابی می کند و می گوید: آرامش حاصل از فضای فیزیکی زیبا و دل انگیز اقبال و حضور افراد فعال در حوزه علم و فناوری در این فضا باعث افزایش روحیه برای انجام کار می شود.

وی که در زمینه بورس فعالیت میکند، میگوید: ارباب رجوع حضوری ندارم و از این فضا برای  ارتباط و همافزایی با شرکتها و افراد فعال در  فضای کار اشتراکی استفاده میکنم.

 گفتگو و اشتراک دانش و تجربه برای تکامل دنیای کسب و کار

سمیه نایبی، مدیر مرکز نوآوری پارک علم و فناوری یزد و فضای اشتراکی اقبال، فضاهای کار اشتراکی را مجموعه هایی در ابتدای زنجیره ایده تا نوآوری دانسته و می گوید: مخاطبین فضای اشتراکی اقبال،کاربران آزاد، تیم‌های فعال در شتاب دهنده‌ ها، مراکز نوآوری، استودیوها و نهادهایی است که با رسالت توسعه نوآوری فعالیت می‌کنند.

 تیم های معرفی شده از سوی شرکت‌های فناور یا دانش بنیان، تیم‌های معرفی شده توسط پردیس‌ها جهت کسب آمادگی لازم برای ورود به پردیس و تیم‌های  تشکیل‌ شده جهت توسعه کارگزاری ها نیز در این زمره هستند.

وی امیدوار است: با برنامه ها و نقشه راه طراحی شده برای این مرکز، فضای در نظر گرفته شده، در توسعه ایده‌ ها و شبکه‌ سازی اثرگذار بوده و نقش مناسبی در تقویت اکوسیستم نوآوری استان ایفا کنند.

نایبی استقبال از این مجموعه در طول سه ماه از آغاز فعالیت آن را فراتر از انتظار می‌داند و می‌گوید: فضای کار اشتراکی اقبال کار خود را با 9 نفر در قالب دو گروه 4 نفره و یک  فرد آغاز کرده و در حال حاضر 46 نفر در قالب تیم‌های دو تا چهار نفره و یا انفرادی در این مرکز فعالیت می‌کنند

مدیر فضای کار اشتراکی اقبال زمینه فعالیت افراد حاضر در این مرکز را متنوع می‌داند و می‌گوید: در این مرکز فعالیت هایی در زمینه های برنامه نویسی، طراحی وب، انیمیشن سازی و طراحی منظر انجام می شود و چند درخواست حضور نیز در صف انتظار داریم.

نایبی مراحل استقرار در این فضا را تکمیل فرم درخواست توسط متقاضی، تأیید مدیر واحد مربوطه، تخصیص فضا و امکانات به متقاضی با رعایت اولویت، امضای فرم تعهد  و پرداخت هزینه عنوان می کند و می گوید: امکانات فضای کار اشتراکی اقبال شامل میز کار، اینترنت، استفاده از پرینتر و اسکنر مشترک، اتاق بازی و استراحت و استفاده از خدمات و برنامه های پارک نظیر آموزش، مشاوره، تامین سرمایه و.... است.

او در مورد حق عضویت افراد برای استفاده از فضای کار اشتراکی اقبال می گوید: حق عضویت برای استفاده از این فضا برای افراد ماهیانه 150 هزار تومان و برای تیم های 2 تا 4 نفره بین 200 تا 300 هزار تومان است.

این توفیقات در مدت زمان کوتاهی کمتر از دو سال از طرح ایده، رخ داده به گونه ای که از آذرماه 98 با توجه به پتانسیل‌ها و نیازهای پارک علم و فناوری یزد، ایجاد یک فضای کار اشتراکی در دستور کار مسئولین این مجموعه قرار گرفت و سال گذشته با پیگیری های انجام شده و جلب حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تغییر کاربری رستوران پارک این فضا در مرکز فناوری اقبال ایجاد شد. فضای کار اشتراکی اقبال فضایی به متراژ ۲۶۰ مترمربع است که شامل سالن جلساتی به ظرفیت 10 نفر نیز می‌باشد. کنار این فضا یک اتاق بازی  و یک اتاق استراحت  و نیز رستوران جدید اقبال قرار گرفته است.

به نظر میرسد فضای کار اشتراکی اقبال صرفا جایی برای استقرار یک کسب ‌وکار با هدف کاهش هزینه‌های جاری یک دفتر کار نیست، بلکه به هر فرد مستعد و توانمند در کنار امکانات یک فضای کار، فرصت بهره‌مندی از مشاوره، هم‌افزایی، اشتراک دانش و انتقال تجربه، خدمات جانبی و هر آنچه از ”یک فضای کاری پویا“ انتظار دارد را می دهد.

در ادامه نیزاستارتاپ‌ها می‌توانند با شبکه سرمایه‌گذاران پارک علم و فناوری یزد در ارتباط باشند تا از این فرصت برای جذب سرمایه استفاده کنند. شرکت‌ها و سازمان‌ها نیز با حضور در این فضا از فرصت شناخت تیم‌های مستعد و ارائه خدمات به آن‌ها بهره‌مند خواهند شد.

فضای کار اشتراکی نوعی محیط کاری مشترک است که اشخاص و تیم‌ها می‌توانند به عنوان محل کار موقت از آنجا استفاده نمایند؛  استفاده از این نوع فضای کار، امکان ارتقاء سطح همکاری و فرصت‌های شغلی را به فریلنسرها، کارآفرینان و شرکتهای کوچک و متوسط می‌دهد. این مفهوم چندسالی‌است که در ایران و دیگر کشورها گسترش پیدا کرده و فضاهایی نیز برای آن شکل گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی