English

محمد کریمیان:

در انتخابات پیش رو، روی همه پروتکل‌های بهداشتی نظارت می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان این اراده را دارد که در انتخابات پیش رو؛ روی همه پروتکل‌های بهداشتی نظارت داشته باشد،گفت:قطعا مردم با حضور حداکثری و مشارکت بالا در این انتخابات شرکت خواهند کرد و تکلیف شرعی و ملی خود را در این راستا ادا خواهند نمود.

در انتخابات پیش رو، روی همه پروتکل‌های بهداشتی نظارت می شود

به گزارش خبرگزاری موج ایلام ، محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام درهفتاد و سومین جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا ،افزود:این مجموعه وظیفه خود می‌داند که شرایط را به‌خاطر پیشگیری از شیوع بیماری کرونا نظارت و کنترل نماید که در این راستا نیروهای مربوطه در دانشگاه برای نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی در انتخابات مشخص شده‌اند و حتی برای افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند، شعب خاصی در نظر گرفته‌شده که تردد کمتری در آنان انجام گیرد.

وی اظهار داشت:در فضای انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا قرار داریم. ما تجربه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی را در ایام شیوع بیماری کرونا داریم که مشارکت مردم در سطح بالایی انجام گرفت و خوشبختانه به‌لحاظ شیوع این بیماری در عرصه انتخابات مشکلی نداشتیم.

وی ادامه داد:مردم شریف استان دعوت می‌کنم که در انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا حضوری حداکثری داشته باشند و برگ زرینی دیگر بر دفتر افتخارات نظام جمهوری اسلامی اضافه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام تصریح کرد:در این هفته دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان شهدای دهلران با پیگیری‌های دانشگاه و حمایت های استاندار و نماینده حوزه جنوب استان در مجلس شورای اسلامی نصب شده و ان شاء الله پس از استقرار و راه اندازی در خدمت مردم شریف این دیار قرار خواهد گرفت.

دکتر کریمیان خاطرنشان کرد:در استان ایلام از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز، تعداد 39 هزارو 345 نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و متاسفانه تعداد 796 نفر از هم استانی‌هایمان نیز جان خود را از دست داده اند. همچنین در حال حاضر تعداد 77 بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و مراحل درمان و مراقبت های مربوطه به آنان در حال طی شدن است و تعداد 38 هزارو 290 مورد نیز از بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان بهبودی کامل یافته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت:به لحاظ روند کلی کووید 19 در استان اردیبهشت ماه تعداد 19 هزارو 61 مورد از افراد مشکوک به کرونا نمونه‌گیری شده که از این رقم تعداد4 هزارو 504 مورد مثبت اعلام‌شده و تعداد یکهزارو 388 نفر نیز در بیمارستان‌ها بستری‌شده و متأسفانه تعداد 62 نفر از هم استانی‌هایمان به واسطه ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

کریمیان افزود:از ابتدای خرداد ماه تا امروز نیز تعداد 7 هزارو 643 مورد از افراد مشکوک به کرونا نمونه‌گیری شده که از این رقم تعداد یکهزارو 44 مورد مثبت اعلام‌شده و تعداد 445 نفر نیز در بیمارستان‌ها بستری‌شده و متأسفانه تعداد 20 نفر از هم استانی‌هایمان به واسطه ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

وی اظهار داشت:وضعیت مقایسه دو هفته اخیر  موارد بستری، ابتلاء و فوتی؛ موارد مبتلا 28 درصد کاهش، موارد بستری 9 درصد افزایش و فوتی نیز 100 درصد کاهش یافته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه