English

کیوان بنی اسدی خبر داد:

پیش بینی برداشت هزار تن دانه کلزا از مزارع استان اصفهان

کارشناس مسئول پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از پیش بینی برداشت هزار تن دانه کلزا از مزارع استان اصفهان خبر داد.

پیش بینی برداشت هزار تن دانه کلزا از مزارع استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان ، کیوان بنی اسدی با اشاره به اینکه اصفهان در سال زراعی جاری، جزو استان‌های برتر در متوسط عملکرد در هکتار می‌باشد، گفت:امسال پیش بینی می شود بیش از هزار تن دانه کلزا در استنان اصفهان حاصل شود.

 وی اضافه کرد: در سال زراعی ١٣٩٩-١۴٠٠، بیش از ۴۵۰هزار هکتار از اراضی استان به کشت دانه روغنی کلزا اختصاص یافت.

کارشناس مسئول پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به آغاز برداشت کلزا در اغلب مناطق استان افزود: در حال حاضر در سال زراعی جاری بیشترین سطح کشت مربوط به شهرستان‌های شاهین شهرمیمه، گلپایکان، شهرضا و... میباشدو پیش بینی میشود برداشت تا اواخر خردادماه ادامه داشته باشد.

 بنی اسدی افزود: در سال زراعی جاری قیمت خرید تضمینی کلزا افزایش یافت و متناسب با هزینه‌های تولید گردید و ۱۱۰۰۰۰ریال اعلام شد.

 وی در ادامه بیان کرد: روغن کلزا به دلیل داشتن اسید‌های چرب غیر اشباع نشده و نداشتن کلسترول از کیفیت تغذیه ایی بالایی برخوردار است و کشت کلزا از گیاهان دانه روغنی مهم و سازگار اقلیمی است؛ و در اصلاح برای ساختمان خاک و... توصیه به کاشت این محصول میشود.

کارشناس مسئول پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: سالانه ماحدود چند میلیارد دلاروابسته به واردات روغن کلزا و کنجاله دام و طیور به کشور‌های خارجی هستیم به خصوص در شرایط تحریم و در سال‌های اخیر که برای تامین خوراک دام و طیور مشکل داشته ایم که با افزایش سطح کشت این محصول می‌توانیم این مشکل را رفع کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی