English

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران:

صنعتی شدن مازندران فقط با رعایت ضوابط زیست محیطی

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران تأکید کرد: صنعتی شدن استان فقط با رعایت ضوابط زیست محیطی و توسعه پایدار امکانپذیر است.

صنعتی شدن مازندران فقط با رعایت ضوابط زیست محیطی

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حسینعلی ابراهیمی کارنامی در نشست هم اندیشی نمایندگان تشکل های زیست محیطی مازندران ضمن تبریک هفته محیط زیست و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محیط زیست و منابع طبیعی، اظهار داشت: با توجه به انتخابات پیش رو به خصوص انتخابات شورای شهر و روستا باید مردم در حوزه محیط زیست مطالباتشان را پیگیری کنند.

وی با اشاره به مخاطرات زیست محیطی متعدد استان همچون ضعف مدیریت پسماند و پساب، حیوان آزاری، فعالیت معادن آلاینده، برداشت بی رویه از اراضی جنگلی ومنابع آب و عدم ساماندهی آب بندان ها، ادامه داد: فعالیت سمن های زیست محیطی در حفاظت از محیط زیست اثرگذار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: باتوجه به اینکه در کشور در حال توسعه هستیم نیاز به همکاری، همدلی و مطالبه گری  سمن ها بوده تا توسعه پایدار در کل کشور محقق شود.

وی بیان داشت: با پیگیری مجدانه اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران و مطالبات مردمی و همچنین حساس بودن زیستگاهها، پروانه فعالیت همه معادن حوزه دماوند ابطال شد و تنها یک معدن درحال فعالیت بوده که پروانه فعالیت آن نیز 31 تیرماه به پایان می رسد.

ابراهیمی کارنامی به وضعیت مطلوب دماوند و دشت شقایق اشاره کرد و افزود: با مدیریت اصولی که در منطقه انجام گرفته راه های خروجی به دماوند بسته و دامهای غیرمجاز نیز از منطقه خارج شدند.

وی با اشاره به بارش کم باران و پراکنش نامناسب بارش دراستان ابراز داشت: مازندران به شدت دچار مشکل کم آبی است و هرچه به سمت مرکز و شرق استان می رویم این مشکل به وضوح نمایان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران تصریح کرد: 5 هزار حلقه چاه درحوزه میانکاله وجود دارد در حالی که به شدت با بحران آب زیرزمینی روبرو بوده و کشت دوم برنج با آب زیر زمینی نیز به دلیل برداشت بی رویه آب از چاهها، موجب هدر رفت شدید منابع آب زیرزمینی شده است که ضمن جلوگیری از این اقدام باید به فکر کشاورزی پایدار نیز بود.

وی با بیان اینکه محیط زیست با صنعتی شدن استان مخالف نیست، تأکید کرد: صنعتی شدن استان فقط با رعایت ضوابط زیست محیطی و توسعه پایدار امکانپذیر است.

این مسئول درباره حیوان آزاری و وضعیت سگهای بلاصاحب در استان ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: برنامه عملیاتی مناسبی برای ساماندهی سگ ها دراستان نیست و متأسفانه شاهد رهاشدن سگ ها در راه های مواصلاتی، جنگل ها و روستاها بوده که بعضاً شاهد آسیب زدن به شهروندان و حیات وحش هستیم.

وی در این  باره از فعالان محیط زیست و سمن ها خواست تا با توجه به تجارب جهانی و برنامه های ملی ساز و کار مناسبی را به منظور ساماندهی و مدیریت سگهای بلاصاحب تهیه و به اداره کل محیط زیست استان و استانداری مازندران جهت پیگیری در سطح ملی ارائه کنند.

ابراهیمی کارنامی ازفعالیت سمن های زیست محیطی منطقه سرخرود و محمودآباد برای تأمین امنیت و تهیه ذرت پرندگان مهاجر قدردانی کرد و گفت: وجود امنیت سبب شده جمعیت  قوها امسال  5 تا 6 برابر سال گذشته شود.

وی افزود: حفاظت جوامع محلی از تالاب ها باعث افزایش پرنده نگری و سبب اشتغال زایی و درآمد زایی مردم منطقه می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه طبیعت در خصوص برداشت به عنوان شکار، ظرفیت لازم را ندارد و باید از صدور پروانه شکار در طبیعت خودداری کرد، تأکید کرد: قرق اختصاصی با هدف طبیعت گردی و اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی مورد حمایت محیط زیست خواهد بود.

وی در پایان گفت: از سال گذشته، صدور پروانه شکار به مدت 5 سال در استان مازندران ممنوع شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه