English

یحیی فقیرپور:

آغاز خرید ۱۴ هزار تن گندم از کشاورزان شرق خراسان رضوی

رییس اداره غله و خدمات بازرگانی شعبه شرق خراسان رضوی گفت: سالانه افزون بر ۲۵ درصد گندم مازاد برنیاز و ذخیره و نگهداری می شود و ۲ شهرستان تایباد و تربت جام به عنوان قطب‌های تولید گندم در استان خراسان رضوی هستند.

آغاز خرید ۱۴ هزار تن گندم از کشاورزان شرق خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، یحیی فقیرپور رییس اداره غله و خدمات بازرگانی شعبه تربت جام، تایباد، صالح آباد و باخرزاعلام کرد: در حال حاضر ۵ مرکز خرید گندم با ظرفیت ۹۵ هزار تن در ۳ شهرستان تربت جام، تایباد و صالح آباد به صورت ۲۴ ساعته آماده خرید گندم مازاد برنیاز کشاورزان این مناطق است.

یحیی فقیرپور همچنین افزود: در سال زراعی جاری قیمت هر کیلوگرم گندم با افت غیرمفید یک و مفید چهار درصد ۵۰ هزار ریال پیش بینی شده که در بازه زمانی ۲۰ روزه از زمان تحویل محصول به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

وی ادامه داد: سالانه افزون بر ۲۵ درصد گندم مازاد برنیاز و ذخیره شده در مراکز نگهداری این محصول در تربت جام به شهرستان‌های همجوار ارسال می‌شود.

رییس اداره غله و خدمات بازرگانی شعبه شرق خراسان رضوی در ادامه گفت: سالانه بیش از ۳۸ هزار تن گندم برای تامین آرد شهرستان‌های تربت جام، تایباد، صالح آباد و باخرز مورد نیاز است.

فقیرپور در خاتمه اظهار کرد: ۲ شهرستان تایباد و تربت جام با بیش از ۱۸ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم به عنوان قطب‌های تولید گندم در استان خراسان رضوی به شمار می‌روند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی