English

محسن طرز طلب:

سه هزار مگاوات نیروگاه حرارتی جدید در هرمزگان در حال احداث است

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: حدود سه هزار مگاوات نیروگاه حرارتی جدید در هرمزگان در حال احداث است و در این دولت حدود ۱۸۰۰مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی استان افزوده شده است.

سه هزار مگاوات نیروگاه حرارتی جدید در هرمزگان در حال احداث است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محسن طرز طلب مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی در آیین بهره برداری از نیروگاه بخاری ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک، اظهار داشت: نیروگاه سیکل‌ترکیبی 906 مگاواتی هنگام به عنوان نخستین نیروگاه کلاس F دولتی ایران با دو واحد گازی 307 مگاواتی و یک واحد بخار 292 مگاواتی در دستور کار قرار گرفته است.

طرز طلب عنوان کرد: انتقال دانش فنی و ساخت داخل تجهیزات نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی راندمان بالا و توربین‌های گازی کلاس اف، اشتغال‌زایی، استفاده از قابلیت‌های پیمانکاران و سازندگان تجهیزات و مشاوران داخلی، افزایش متوسط راندمان نیروگاه‌های حرارتی و بهبود پایداری شبکه برق در مناطق جنوبی و مرکزی کشور و عمر مفید طولانی نیروگاه از جمله اهداف و مزیت‌های اجرای این پروژه است.

وی بیان داشت: هرمزگان، استانی در حال رشد و توسعه  در حوزه صنعت برق است و نیروگاه گازی قشم، هرمز و هنگام از جمله نیروگاه هایی هستند که توانسته سه هزار مگاوات به چرخه برق استان بیفزایند.

این مسوول تصریح کرد: بخش نیروگاه بخار قشم در حال اجراست که بخش گاز سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

معاون وزیر انرژی روسیه نیز در ادامه به تشریح روابط دوستانه این دو کشور در صنعت برق پرداخت و گفت: امیدواریم که همکاری های بین دو کشور بیش از پیش افزایش یابد و اجرای این پروژه مسأله ای بسیار مهم است که اقتصاد خارجی کشور ما را افزایش خواهد داد.

وی بیان کرد: این نیروگاه در شرایط خاص آب و هوایی با رعایت مقررات بین المللی اجرایی می کنیم.

وی اذعان داشت: گام های بسیار خوبی جهت تحکیم همکاری های بیشتر بین کشور روسیه و همکاران صنعت برق در ایران برداشته شده است.

حسین رئیسی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص افزود: بدعهدی کشورهای غربی در پیمان های اخیر (برجام) را همه ما به وضوح دیده ایم و قطعا می دانیم که با استفاده از ظرفیت همسایگان می توانیم نبود برخی ظرفیت ها را توسعه دهیم.

رئیسی افزود: ذخیره سازی و ظرفیت سازی انرژی می تواند یک محرک در توسعه سواحل مکران و اشتغالزایی به شمار آید.

وی گفت: مردم بشاگرد، رودان و میناب با مشکل کم آبی مواجهند و تقاضا دارند با افزایش سدها ظرفیت های آب را افزایش دهیم تا بتوانیم آب شرب و مورد استفاده روستاییان را تامین کنیم.

فریدون همتی استاندار هرمزگان نیز طی این مراسم، عنوان کرد: این پروژه به دلیل مشکلات فنی و سیاسی پیش آمده سابقه ی طولانی را تجربه کرد و با پیگیری وزیر نیرو و تاکیدات رییس جمهور این پروژه امروز از رکورد و تعلیق درآمده و اجرایی می شود.

همتی اظهار داشت: در صنعت آب، برق و فاضلاب اتفاقات بسیار خوبی در استان رخ داده است و شاهد جهش در این سن حوزه بوده ایم.

وی افزود: دو آب شیرین کن بزرگ در بندرعباس ایجاد شده که منجر به پایداری آب شرب در مناطق پر جمعیت خواهد شد.

عالیترین مقام در استانداری هرمزگان ابراز داشت: دو پروژه بزرگ آبی در بشاگرد اجرا شده و قریب به ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است البته گفتنی است که در حوزه ی فاضلاب هم پروژه های بزرگی در دست اجرا و بهره برداری  داریم.

استاندار هرمزگان عنوان کرد: برای رفع مشکل آبی پروژه های در دست اقدام داریم که با پشتیبانی وزیر جهت تامین منابع مالی و توجه ویژه انجام خواهد شد.

وی بیان داشت: چهار پروژه بزرگ در شرق استان که مورد توجه رهبری است اجرایی می شود و آینده خوبی برای سواحل مکران در استان قابل تصور است.

رضا اردکانیان وزیر نیرو در ادامه خاطرنشان کرد: تشکر می کنم از تمام کسانی که در استان و در سازمان های همکار و مجموعه دولت، وزارت امور خارجه و... همه عزیزانی که دست به دست هم دادند که این نیروگاه به سرانجام برسد و آنچه بنده و همکاران انجام داده ام، تنها انجام وظیفه بوده است.

اردکانیان تصریح کرد: این پروژه نقش  مهمی در شبکه برق رسانی در جنوب شرقی کشور را داشته است.

وزیر نیرو گفت: زمانی که به کارنامه دولت تدبیر و امید در استان هرمزگان در زمینه آب و برق نگاه می کنیم، خوشبختانه بخش عمده نیاز آبی استان با  آب با کیفیت در حال تامین است.

وی عنوان کرد: به مناسبت هفته دهم (هر هفته الف ب ایران) به هرمزگان سفر کرده ایم و بهره برداری از نیروگاه کلاس آف هنگام، از دیگر برنامه های این سفر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه