English

متناسب با آیین نامه های اجرایی؛

نظارت بر انتخابات در هرمزگان چابک تر از ادوار گذشته صورت می گیرد

رییس هیات بازرسی انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا در هرمزگان، گفت: امسال نظارت بر انتخابات قطعا قوی و چابک تر از ادوار گذشته صورت خواهد گرفت و فرآیند های انتخابات گام به گام نظارت خواهد شد و تک تک بخش ها و حوزه ها با آرامش بیشتر با آیین نامه های اجرایی مدیریت خواهد شد.

نظارت بر انتخابات در هرمزگان چابک تر از ادوار گذشته صورت می گیرد

محمد احمدی رییس هیات بازرسی انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا در هرمزگان در خصوص نحوه ی نظارتشان بر حوزه و شعبات انتخابات در هرمزگان، این‌گونه اذعان داشت: هیات بازرسی کنترل و نظارت بر تمامی فرآیندها را از آغاز دستور وزیر آغاز کرده و در موارد مورد نیاز مشاوره و تذکرات نیز در این زمینه داده شده است.

وی با بیان اینکه برای هر شعبه یک بازرس از وزارت کشور در شعبه حاضر هست تا لحظه ای که شمارش آرا به اتمام برسد، گفت: دو هزار و ۳۰۰ بازرس، سربازرس و بازرس ویژه که به‌طور عمده از معتمدان و نیروهای مردمی هستند، از آغاز فعالیت ستاد انتخابات در استان تا مرحله اعلام شمارش آراء، کار نظارت بر انتخابات را بر عهده دارند.

احمدی اذعان داشت: مشارکت حداکثری نشانگر علاقمندی مردم به این پدیده باشکوه است و می دانیم که مردم هرمزگان همانند همیشه به صورت حماسی حضور پر شوری خواهند داشت.

رییس هیات بازرسی انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در هرمزگان بیان کرد: تعیین سرنوشت کشور و جامعه بسیار حساس است و در این میان دشمنان قسم خورده در انتظار عدم حضور مردم انقلابی هستند که با حضورشان می توانند توطئه های دشمنان را خنثی کنند.

وی گفت: وظیفه ی بازرسان نظارت بر فرآیند انتخابات و اجرای آن در سطح استان و شهرستان هاست، که تا اینجای کار عملکرد خوبی داشته ایم.

احمدی ادامه داد: یکی از علل هایی که شور انتخابات را کم رنگ کرده است شرایط کرونایی حاکم در کشور است، و ما را بر آن واداشته است که نماینده بهداشت و هلال احمر را جهت رعایت هر چه بیشتر پروتکل های بهداشتی در شعبات رای گیری به کار خواهیم گرفت.

 امسال نظارت بر انتخابات قطعا قوی و چابک تر از ادوار گذشته برگزار خواهد شد و فرآیند های انتخابات گام به گام نظارت خواهد شد و تک تک بخش ها و حوزه ها با آرامش بیشتر  با آیین نامه های اجرایی مدیریت خواهد شد.

وی اضافه کرد: انتخابات قانونمند در راستای آرمان های انقلاب برگزار خواهد شد، پس مردم می توانند از طریق انتخاب گزینه اصلح به اهداف و آرمان های خود از طریق  ۷ کاندیدای منتخب دست یابند.

محمد احمدی ادامه داد: یکی از جلوه های زیبای انتخابات در جمهوری اسلامی، مشارکت مردم در تمامی مراحل انتخابات است و با انگیزه خوبی که به‌ویژه از سوی نیروهای مردمی برای مشارکت در بخش بازرسی، اجراء و نظارت وجود دارد، پیش بینی می شود مردم استان در انتخابات پیش رو مشارکت بالایی داشته باشند.

وی تشریح کرد: از ظرفیت دستگاه های اجرایی به‌منظور پشتیبانی برای برگزاری انتخاباتی با شکوه استفاده می کنیم و با توجه به شرایط شیوع کرونا، شعب و صندوق های اخذ رأی افزایش پیدا خواهد کرد که مردم با آسودگی خاطر بیشتری بتوانند در انتخابات مشارکت کنند.

احمدی ادامه داد: به تبع افزایش شعب اخذ رأی، دامنه نظارت و بازرسی نیز باید توسعه پیدا کند که برای دستیابی به نتیجه مطلوب می بایست از افراد کارآزموده و با انگیزه استفاده شود.

وی در خصوص انتظارات شهروندان از کاندیدهای گفت: انتظار ما از کاندیداها این است که برنامه هایشان را شفاف سازی کنند تا مردم بتوانند تحلیل کنند که با برنامه های توسعه ششم در کشور هم خوانی دارد یا خیر.

احمدی با بیان اینکه اقتصاد و معیشت مردم کارشناسی شود و راهکارهای عملیاتی ارائه شود تا مردم شاهد گشایش مشکلاتشان بر اساس ظرفیت های بی نظیر در کشور باشند، تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی، جهش تولید، رفع موانع تولید  از جمله خواسته های مردمی است که قطعا باید با برنامه ای مدون صادرات و نیازهای بین المللی که حق مسلم مردم است با رعایت همه ی خطوط قرمز اسلام و انقلاب مشکلات معیشتی مردم حل شود.

وی در ادامه اذعان کرد: یک هزار و ۵۵۶ شعبه اخذ رای در استان وجود دارد که هیات های اجرایی این شعبات را مشخص می کنند و وظیفه ی ما این است که طبق دستورالعمل های وزارت کشور برای هر شعبه یک بازرس، برای هر ۱۵ شعبه به صورت میانگین یک سر بازرس و برای هر ۱۰۰ شعبه یک بازرس ویژه آماده ی نظارت بر فرآیند انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا هستند.

احمدی در پایان اضافه کرد: بدیهی است هنگامی که مردم به حق و حقوق خود آشنا باشند قطعا در روز سرنوشت ساز ۲۸ خردادماه در انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شورای شهر و روستا حضور پیدا می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه