English

امام جمعه یزد:

سبک ساختمان سازی‌های یزد مصرف انرژی را افزایش داده است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به خاموشی‌های اخیر که به دنبال افزایش مصرف برق رخ داده است، گفت: سبک ساختمان سازی‌های یزد، مصرف انرژی را افزایش داده است.

سبک ساختمان سازی‌های یزد مصرف انرژی را افزایش داده است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد در دیدار با مدیران شرکت توزیع برق استان یزد با تاکید بر اینکه آموزش به مردم برای صرفه جویی در مصرف برق بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: آموزش‌‌های لاز باید توسط رسانه ها به گوش مردم رسانده شود و برای آگاهی بخشی به مردم باید بروشورها را در اختیار مردم قرار دهید تا همه گروه های جامعه از این اطلاعات بهره مند شوند.

وی عنوان کرد: زمانی که قبض‌ها به صورت  کاغذی ارائه می‌شد، امکان پیوست کردن آموزش‌ها وجود داشت اما اکنون لازم است شرکت‌های خدمات رسان از سایر ابزارهای اطلاع رسانی استفاده کنند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: یکی از مشکلاتی که مصرف انرژی را در کشور ما افزایش داده، نحوه ساختمان سازی است زیرا اکنون ساختمانها به شکلی ساخته می شود که میزان هدر رفت انرژی و نیاز به نور حتی در طول ساعات روز بسیار است.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه سبک معماری یزدی‌ها در گذشته هم نور و هم گرمایش و سرمایش را تامین می کرده، افزود: از زمانی که سبک معماری‌ها تغییر کرده، میزان مصرف انرژی نیز افزایش یافته که لازم است سبک ساختمان سازی تغییر کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد نیز در این دیدار با اشاره به اینکه افزایش دمای هوا و روشن شدن زودهنگام وسایل سرمایشی، وجود رمز ارزهای غیرمجاز، خشکسالی به همراه خارج شدن نیروگاه‌های برق ‌آبی اصلی‌ترین دلایل خاموشی برق در بهار سال جاری است، اظهار داشت: امسال دمای هوا نسبت به سال گذشته چهار درجه افزایش پیدا کرده و همین مسئله به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی برقی سبب شده تا شاهد افزایش میزان مصرف برق باشیم.

علی جم با اشاره به اینکه پیک مصرف برق در ابتدای خرداد ماه اتفاق اتفاد در حالی که  سال گذشته پیک بار در اواسط تیرماه بود، گفت: در سال جدید با افزوده شدن بیش از یک میلیون مشترک جدید و افزایش تقاضای مصرف برق صنایع، بیش از 2 هزار مگاوات به مجموع مصرف برق کشور افزوده شد.

وی تاکید کرد: اگر مشترکان حدود 10 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی کنند، تابستان را با آرامش و کمترین میزان خاموشی سپری خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه