English

سیاوش محمدی:

جوی پایدار تا پایان هفته جاری در اردبیل حاکم خواهد بود

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: جوی پایدار تا پایان هفته جاری در سطح استان اردبیل حاکم خواهد شد.

جوی پایدار تا پایان هفته جاری در اردبیل حاکم خواهد بود

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، سیاوش محمدی ، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: بررسی آخرین نقشه های هواشناسی نشان می دهد با توجه به تداوم استقرار پرارتفاع بر روی خاورمیانه، جو شمالغرب کشور تا پایان هفته جاری نسبتاً پایدار خواهد بود.

وی افزود: با توجه به نفوذ زبانه های پرفشار بویژه در مناطق شمالی و مرکزی استان اردبیل که با جریانات شمالی و نیز مرطوب خزری همراه است، از نظر دمایی تا روز چهارشنبه (19 خرداد) هوای مطبوع بهاری در اکثر مناطق بویژه نواحی مرکزی استان حاکم خواهد بود و پدیده غالب طی مدت مذکور در نواحی شمالی و مرکزی استان وزش باد خزری (گاهی تند) خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: نواحی جنوبی استان اردبیل نیز در طی این مدت در ساعات صبحگاهی هوای نسبتاً خنکی خواهند داشت ولی طی ساعات ظهرگاهی خنکی نواحی مرکزی استان را نخواهند داشت؛ هر چند تا روز چهارشنبه در این مناطق نیز، دما روند کاهشی خواهد داشت.

محمدی اظهار داشت: از روز چهارشنبه به تدریج بر دمای هوا در غالب مناطق استان اردبیل افزوده خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به شار رطوبتی مناسب در سطح استان، شرایط فصلی و محلی و نیز گذر امواج دامنه کوتاه تراز میانی جو، در برخی نواحی بویژه مناطق کوهپایه ای رشد ابرهای همرفتی و بارش پراکنده باران بویژه در ساعات ظهرگاهی و عصرگاهی دور از انتظار نخواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه