English

با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی؛

امکان ملاقات مجازی با زندانیان در هرمزگان مهیا است

رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: با توسعه زیرساخت‌های لازم، امکان استفاده از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای ملاقات مجازی با زندانیان در این استان فراهم شده است.

امکان ملاقات مجازی با زندانیان در هرمزگان مهیا است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، علی صالحی رییس کل دادگستری استان هرمزگان، اعلام کرد: به منظور تحقق شعار قوه قضاییه هوشمند در تراز انقلاب اسلامی، با توسعه زیرساخت‌های لازم، امکان استفاده از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای ملاقات مجازی با زندانیان در این استان فراهم شده و خانواده زندانیان می‌توانند از طریق مراجعه به دفاتر تعیین شده در این خصوص اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه به منظور اجرای این طرح، با تأمین تجهیزات لازم در حوزه سخت افزار، عملکرد سیستم و سامانه‌ها نیز ارتقاء یافته است، اظهارداشت: این ملاقات‌های مجازی با استفاده از سامانه سهراب صورت می‌گیرد و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با فضاسازی مناسب این طرح را اجرا می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: این اقدام منطبق با مواد ۱۷۵، ۵۲۸ و ۶۵۵ قانون آیین دادرسی کیفری است و در راستای تکریم ارباب رجوع، ارتقای شاخص‌های اصلاحی و تربیتی زندان و کاهش مشکلات و هزینه‌های زندانیان و خانواده‌هایشان خصوصاً با توجه به شیوع ویروس کرونا صورت گرفته است و با اجرای این طرح، ضرورت مراجعه حضوری خانواده مددجویان به زندان برای ملاقات با آن‌ها کاهش خواهد یافت.

آغاز فرآیند تمام الکترونیک کردن پرونده‌ها در شورا‌های حل اختلاف اصفهان

علی صالحی در خصوص جزئیات این طرح اظهار داشت: پس از هماهنگی‌های لازم و احراز هویت، لینک برقراری ارتباط تصویری توسط اپراتور و ناظر ملاقات الکترونیکی به خانواده زندانی اعلام می‌شود و آن‌ها با وارد کردن نام کاربری و رمز ورود وارد پایگاه الکترونیک قوه قضائیه شده و ملاقات تصویری خود را برقرار می‌کنند و در مدت زمان تعیین شده امکان ملاقات صوتی و تصویری مهیا می‌شود.

گفتنی است، دادگستری استان هرمزگان با تهیه و تدوین پیش‌نویس دستورالعمل طرح ملاقات الکترونیک زندانیان و خانواده هایشان برای اولین بار در کشور، اجرای این طرح را در تیرماه ۱۳۹۹ آغاز کرد که تاکنون به صورت مستمر در حال اجرا است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه