English

علی شیرکانی:

یک میلیون و ۵۰۰هزار نفر زیر پوشش بیمه روستایی هستند

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: یک میلیون و ۵۰۰ هزار زیر پوشش بیمه روستایی در کشور هستند.

یک میلیون و 500هزار نفر  زیر پوشش بیمه روستایی هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، علی شیرکانی در مراسم امضای تفاهم سه جانبه بین ادارات کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و آموش فنی و حرفه ای و پویش پیشتازی بیان کرد: مردم خدمات بیمه را تنها درمان آن را می شناسند واز بیمه های اجتماعی شناخت کمتری دارند، این شناخت به مرور زمان در حال افزایش می باشد.

وی افزود: استان های آذربایجان شرقی، کردستان، همدان و آذربایجان غربی استان های برتر محسوب می شوند و استان های سیستان وبلوچستان، بوشهر، خورستان و کرمان از پوشش بیمه ی کمتری برخوردارند، و 1 میلیون  و 500 هزار نفر در کشور زیر پوشش بیمه روستایی هستند.

شیرکانی در ادامه بیان کرد: پوشش بیمه روستاییان و عشایر رشد خوبی داشته و در سال های آینده، اصفهان جزو پنج استان برتر کشور قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول با اشاره به آمار جامعه و پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور گفت: تعداد بیمه شده فعال کشور ۲۳۶ هزار نفر افزایش داشته است،  و رکوردی است که در طول عمر  صندوق  محسوب می شود.

وی افزود: عضو صندوق بیمه شدگان، یک میلیون و ۵۰۰ هزار بیمه شده فعال و بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر می باشند‌ و ۶۰۰ هزار نفر به صورت اختیاری بیمه محسوب می شوند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور در ادامه گفت: مشکل کارگزاران بیمه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اصفهان در زمینه تبلیغات و بازاریابی ازبیمه اجتماعی بود.

شیرکانی افزود: بیش از ۱۳۰ هزار مستمر بگیر بیمه روستاییان و عشایر در کشور وجود دارد. از جمله سالمندی فوتی و از کار افتاده از خدمات بیمه ای استفاده می کنند.

وی بیان کرد: ۳۴ درصد از جامعه روستاییان و عشایر کشور در حدود ۱۵ درصد زیر پوشش بیمه قرار دارند.

شیرکانی افزود: کارگزاران استان اصفهان در زمینه حق الزحمه و نحوه پرداخت ان  در این زمینه بررسی هایی انجام می شود و بزودی مشکل حل خواهد شد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور در ادامه بیان کرد: تفاهم نامه سه جانبه بین صندوق بیمه اجتماعی،  کشاورزان ، روستاییان، و عشایر،  فنی حرفه ای و اداره کار استان اصفهان به صورت پایدار و اولین بار در استان اصفهان منعقد شد.

شیرکانی گفت: خروجی این تفاهم نامه، ایجاد بستر مناسب برای خانم هایی که تحت پوشش این وزارتخانه  که از سازمان تامین اجتماعی فنی حرفه ایی، صندوق کار افرینی امید تا صندوق بازنشستگی کشوری و سایر وزارتخانه هایی که وابسته هستند به نحوی بتوانند همسرانشان که در خانه هستند از یک موقعیت به کمک فنی حرفه ایی از یک مهارت حرفه ای برخوردار شوند و بر اساس اشتغال در آن مهارت بتوانیم به عنوان صندوق بیمه روستایی و عشایری این افراد را بیمه کار کنیم.

وی با اشاره به اینکه پوشش بیمه در قشر بانوان افزایش پیدا می کند، گفت: این باعث شناخت و یک فضای مناسبی در بین اعضای زیر مجموعه وزارتخانه می شود‌، و این طرح به صورت مقدماتی در وزارت تعاون رفاه کار و اجتماعی صورت می گیرد.

شیرکانی گفت: اگر این طرح موفقیت آمیز بود،  با ابعاد گسترده تر در کل دولت در استان انجام خواهد گرفت.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور در پایان تقدیر و تشکر کرد و گفت: استان اصفهان بالاترین رشد بیمه ای در کل کشور را داشته  و امیدواریم با حفظ این رشد و ارتقاع در سال های آتی جایگاه خوبی در زمینه پوشش بیمه ای توسط صندوق روستایی و عشایری را داشته باشیم.

همایش+کار+داوطلبانه،+کسب+مهارت+و+موفقیت+شغلی+در+اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه