English

بی‌توجهی مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان به رودان/ روستاها حلقه‌ی مفقوده‌ی ورزش هرمزگان

عضو شورای اسلامی شهرستان رودان ضمن انتقاد از بی‌توجهی مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان به ورزش رودان به‌ویژه بخش‌های تابعه‌ی این شهرستان، بیان داشت: مسئولان تمام هم‌وغم خودشان را روی شهر گذاشته‌اند و کمتر به مسائل و مطالبات نوجوانان و جوانان در روستاها می‌پردازند.

بی‌توجهی مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان به رودان/ روستاها حلقه‌ی مفقوده‌ی ورزش هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج، توسعه فضاهای ورزشی امری بسیار مهم برای جوانان و نوجوانان روستایی است چراکه پر شدن اوقات فراغت آنان بسیار به سرمایه‌گذاری در این حوزه بستگی دارد.
به‌طورقطع ایجاد فضای لازم برای حضور ورزشکاران روستایی در عرصه ورزش می‌تواند سبب ارتقا سطح سلامت و افزایش نشاط و شادابی جامعه روستایی و پرورش استعدادهای فراوانی می‌شود؛ استعدادهایی که از امکانات ورزشی لازم برخوردار نیستند. در عصری که جهان همچون دهکده‌ای کوچک است، هنوز مردمانی در روستاهای شهرستان رودان زندگی می‌کنند که از ابتدایی‌ترین حقوق شهروندی خود محروم هستند، از همین رو بنا بر درخواست جوانان بخش جغین در خصوص کمبود امکانات ورزشی گفتگویی را با «همایون راستین» عضو شورای اسلامی شهرستان رودان ترتیب دادیم که خلاصه از آن در ادامه مطلب آمده است.
راستین در تشریح این مشکلات بیان داشت: متأسفانه ورزش شرق هرمزگان به‌ویژه ورزش شهرستان رودان سال‌هاست منفعل مانده و با وجود اینکه عمر دولت تدبیر و امید هم رو به پایان است اما کماکان مدیرکل کل ورزش و جوانان استان هرمزگان نظر مثبتی نسبت به ورزش این شهرستان و مناطق تابعه ندارد.
وی اضافه کرد: از ورزشگاه‌هایی که در شهرستان رودان راکد مانده و مورد بی‌مهری مسئولان استان واقع شده است می‌توان به ورزشگاه‌های شهرستان رودان، شهدای بخش جغین، ورزشگاه بخش رودخانه و سالن چراغ‌آباد در بخش توکهور اشاره کرد.
راستین به بی‌توجهی‌ها در خصوص ورزشگاه بخش جغین اشاره کرد و گفت: علی‌رغم پیگیری‌های مداومی که در شورای شهرستان داشتیم، نه‌تنها کاری از پیش نرفت بلکه بی‌توجهی مسئولان نیز عادی انگاری شده و گویا قصد برداشتن قدمی برای بهبود وضعیت ورزشی این بخش ندارند.
عضو شورای بخش جغین در ادامه با ابراز گلایه‌مندی از اینکه هیچ اقدامی برای ورزش بخش جغین صورت نگرفته است، افزود: البته با معاون سیاسی امنیتی، اجتماعی استانداری هرمزگان وقت، استاندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، ورزشگاه بخش جغین در هفته دولت سال ۹۸ کلنگ زنی شد و طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته قرار بود در دهه فجر سال ۹۹ افتتاح شود اما علی‌رغم وعده‌های مساعد مدیرکل ورزش و جوانان استان و مسئولان مرتبط با این حوزه هیچ اقدام اساسی روی این زمین انجام نشده و همچنان با بحران بی‌توجهی مسئولان روبه‌رو است.
وی عنوان کرد: به دلیل بی‌آبی و خشک‌سالی و علی‌رغم هزینه‌های گزافی که شد اقدام برای چمن طبیعی نتیجه‌ی مساعدی در جغین نداشت، از همین رو می‌طلبد این زمین را به چمن مصنوعی مجهز کنند.
وی گفت: طی دو سال اخیر که کلنگ چمن مصنوعی طی مراسمی نمادین زده شد، هیچ اقدامی در راستای پیشبرد این زمین ورزشی صورت نگرفته است و نوجوانان، جوانان و ورزشکاران در این بخش در انتظار یک زمین ورزشی مناسب و ایمن هستند.
وی یادآور شد: از شما می‌خواهیم این موضوع را به گوش مسئولان استان برسانید چراکه اگر مسئله اوقات فراغت جوانان حل شود قطعاً بسیاری از هنجاری‌های اجتماعی ازجمله اعتیاد، طلاق، بزهکاری و بسیاری از انحرافات خانوادگی که دامن‌گیر جامعه و خانواده‌هاست نیز کاهش می‌یابد و ریشه‌کن می‌شود.
راستین خاطرنشان کرد: نوجوانان در این بخش دارای استعدادهای نابی هستند که در اثر بی‌توجهی مسئولان سرخورده شده‌اند و استعدادهایشان در نطفه خفه شده‌اند که بسیار تأسف‌برانگیز است.
راستین تشریح کرد: باید بگویم طی دهه پنجاه و شصت باشگاه تأسیس می‌شد و در راستای ورزش جوانان تیم‌های را تشکیل می‌دادند و زمینی را در اختیار ورزشکاران قرار می‌دادند اما جای تأسف دارد که در حال حاضر مسئولان با ورزشکاران همکاری لازم را ندارند.
عضو شورای شهرستان رودان گفت: بااین‌همه پیشرفت هنوز که هنوز است جوانان و نوجوان این روستاها در حسرت داشتن حداقل امکانات اولیه برای ورزش کردن خود هستند و متأسفانه مسئولان تمام هم‌وغم خودشان را روی شهر گذاشته‌اند و کمتر به مسائل و مطالبات نوجوانان و جوانان در روستاها می‌پردازند که این چالشی اساسی است.
وی در پایان اضافه کرد: انتظار داریم مسئولان ‌قدری نیز به مسائل مختلف در سطح روستاها به‌خصوص نیازمندی‌های اولیه نوجوانان و جوانان با توجه به هجمه عظیم آسیب‌های اجتماعی و شبکه‌های اجتماعی توجه کافی را داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه