English

حجت الاسلام احمد مروی:

اندیشه‌های والای امام خمینی (ره)، نباید مورد غفلت قرار بگیرد

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: اگر اندیشه‌ها و آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) در اذهان مردم جامعه به خوبی تعمیق یابد دیگر هجمه‌ها و توطئه‌های بدخواهان نمی‌تواند آن را از ذهن جامعه پاک و یا منحرف کند.

اندیشه‌های والای امام خمینی (ره)، نباید مورد غفلت قرار بگیرد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با سرپرست مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) گفت: باید معرفت مردم نسبت به امام خمینی (ره) را عمیق کنیم  زیرا که شناخت ظاهری و شعاری دوام نخواهد داشت.

حجت الاسلام احمد مروی  با بیان این که امام (ره) در میدان مبارزه با استکبار و قدرت‌های ظاهری جهان همچون کوه با صلابت و استوار و در برخورد با مردم و ضعفا همچون پدری مهربان و دلسوز بود افزود: اگر اندیشه‌ها و آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) در اذهان مردم جامعه به خوبی تعمیق یابد دیگر هجمه‌ها و توطئه‌های بدخواهان نمی‌تواند آن را از ذهن جامعه پاک و یا منحرف کند.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر لزوم توجه و معرفی اندیشه‌های والای امام خمینی (ره) در حوزه‌های علمیه ادامه داد: گاهی وقت ها اندیشه‌های امام (ره) و رهبری در جامعه و حوزه‌های علمیه غریب واقع می‌شود در حالی که نباید با رحلت شاگردان امام (ره) حضور اندیشه ایشان در حوزه‌های علمیه کم رنگ شود.

حجت الاسلام مروی بیان کرد: احداث مرکز نشر اندیشه‌های امام خمینی (ره) در حوزه علمیه به ویژه برای تبیین دیدگاه‌های آن بزرگوار در مباحث فقهی و اصولی بسیار خوب و لازم است.

او با بیان این که اندیشه‌های فلسفی، عرفانی و سیاسی امام خمینی (ره) نیز نباید مورد غفلت قرار بگیرد تصریح کرد: مرکز نشر اندیشه‌های امام (ره) نباید به باشگاه جریان‌های سیاسی مبدل شود؛ پس از قرن‌ها خداوند نعمت وجود امام خمینی (ره) را به مسلمانان عنایت کرده است و باید از این نعمت عظمی صیانت کنیم و آن را در مسائل کوچک و جزئی هزینه نکنیم.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: همواره در طول تاریخ جریان‌های اصیل و روشنگر به خاطر تبیین و تفسیر ناصحیح دچار انحراف شده است که انقلاب اسلامی و مبانی امام راحل عظیم‌الشان نیز از این آسیب مصون نخواهد بود مگر این که تبیین و تفسیر مبانی بنیانگذار جمهوری اسلامی توسط شایسته‌ترین‌ها که سال‌های طولانی با آن عبد صالح خدا حشر و نشر داشتند صورت گیرد و چه کسی شایسته‌تر از مقام معظم رهبری این خلف به حق صالح امام راحل که می‌توانند این رسالت سنگین را به انجام برسانند.

وی اظهار کرد: امام خمینی (ره) از گوشه نجف قدرت‌های بزرگ جهان همچون آمریکا، انگلیس و شوروی را به زانو درآورد و حکومتی که قدرت‌های جهان حامی آن بودند را سرنگون کرد؛ نظریه ولایت فقیه یکی از مهم‌ترین ارکان اندیشه امام خمینی (ره) و عصاره تفکر، دیدگاه‌ها و یک عمر تلاش ایشان بود لذا مؤسسه نشر آثار امام خمینی (ره) و دفتر وابسته به بیت امام (ره) یکی از مهمترین وظایفشان صیانت از این اندیشه بوده و باید در دفاع از ولایت فقیه پیشتاز باشند.

مروی در انتهای سخنان خاطر نشان کرد: تفکر سیاسی امام خمینی (ره) که در ولایت فقیه متبلور شده است را ریشه انقلاب اسلامی دانست و با اشاره به هجمه‌های دشمن به ولایت برای ضربه به نظام اسلامی افزود: دشمنان داخلی و خارجی انقلاب با نیات سوء به دنبال زدن ریشه انقلاب هستند؛ اگر چنانچه به مسوولان یا مجموعه‌هایی انتقاد داریم نباید بهانه‌ای برای زدن ریشه شود و مرکز نشر آثار امام خمینی (ره) باید نسبت به این امر مراقبت کند، زیرا ولایت فقیه بزرگ میراث و یادگار گرانسنگ امام (ره) است.

تولیت آستان قدس رضوی

در ادامه این دیدار، حجت الاسلام علی کمساری سرپرست مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: اندیشه امام چون ریشه در معارف الهی و اسلامی دارد لذا اندیشه‌ای فرازمانی و فرامکانی است و از این رو هرچه از رحلت امام (ره) می‌گذرد در مواقف و مواضع مختلف رجوع به این اندیشه و آرمان‌های تبلور یافته از بطن آن بیشتر نیازمند می‌شود.

علی کمساری با اشاره به ترکیب جمعیتی کشور و وجود جمعیت بالای ۵۰ درصدی نوجوانان و جوانان در کشور به ضرورت اقدامات مؤثر و نوین فرهنگی در خصوص آشناسازی این بخش از جمعیت کشور با شخصیت و اندیشه امام اشاره کرد و افزود: در این خصوص برنامه‌های متنوعی در دست اقدام داریم که امیدواریم به زودی شاهد آثار و برکات این برنامه‌ها باشیم.

سرپرست مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) در بخش دیگری از صحبت‌های خود به درخواست‌های مکرر علاقمندان به حضرت امام (س) از آحاد مختلف و نخبگان حوزوی و دانشگاهی مشهد، مبنی بر تأسیس نمایندگی موسسه در خراسان رضوی اشاره کرد و ادامه داد: به لطف خداوند و عنایت امام رضا (ع) به زودی شاهد تأسیس نمایندگی موسسه در مشهد مقدس خواهیم بود.

وی همچنین بیان کرد: امیدواریم این اقدام، به خصوص با توجه به وجود حوزه علمیه خراسان رضوی و همچنین سابقه حضور برخی از شاگردان بزرگ حضرت امام در مشهد از جمله شهید هاشمی نژاد، مرحوم آیت الله طبسی و به ویژه حضور رهبر معظم انقلاب و خلف شایسته حضرت امام (ره) در این شهر موجب اشاعه و ترویج اندیشه امام (ره) شود.

کسماری در خاتمه گفت: همچنین به ظرفیت بالای زائران حرم مطهر امام رضا (ع) از کشور‌های مختلف اشاره کرد و این ظرفیت را فرصتی برای فراهم کردن زمینه برای آشناسازی آن‌ها با اندیشه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران دانست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه