English

حجت الاسلام احمد مروی:

تلاوت‌ قرآن یک مسئولیت دینی و اجتماعی است

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: قاریان قرآن باید در همه حال و شئون زندگی، ادب برخورد با قرآن را سرمشق قرار دهند و باید الگو‌های رعایت ادب برخورد با قرآن برای جامعه باشند.

تلاوت‌ قرآن یک مسئولیت دینی و اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت الاسلام  و المسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: تلاوت‌ قرآن تنها یک مهارت و هنر نیست، یک مسئولیت دینی و اجتماعی نیز هست.

حجت الاسلام احمد مروی در دیدار با جمعی از قاریان تلاوت‌ قرآن علاوه بر مهارت ، یک مسئولیت دینی و اجتماعی است محافل ترتیل‌خوانی حرم امام رضا (ع) در ماه مبارک رمضان افزود: مردم از قاریان انتظار دارند که رفتار و گفتار آنان جلوه‌گاه اخلاق و آداب اسلامی و رعایت آموزه‌های قرآنی باشد.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه بر لزوم توجه و عمل قاریان به مضامین آیات قرآن و بهره‌گیری از حکمت‌ها و موعظه‌های این کتاب کریم تأکید و عنوان کرد: قرآن منشوری آسمانی و فرمانی الهی بوده و قاریان سزاوارتر از هرکسی هستند که احکام قرآن را دریافته و مطیع رهنمود‌های آن در زندگی شخصی و اجتماعی خود باشند.

حجت الاسلام احمد مروی با بیان اینکه قاریان قرآن باید الگو‌های رعایت ادب برخورد با قرآن برای جامعه باشند، عنوان کرد: قاریان قرآن باید در همه حال و شئون زندگی، ادب برخورد با قرآن را سرمشق قرار دهند و با عمل خود به دیگران آموزش دهند.

تولیت آستان قدس با تأکید بر تلاش برای احیای دوباره و رونق بخشیدن به دوره‌های سنتی و خانگی قرآن کریم در میان مردم، بیان کرد: احیا و برپاداشتن جلسات دوره‌ای قرآن در خانه‌ها و محلات به تقویت قرآن در جامعه کمک می‌کند؛ مسوولان فرهنگی باید برای رونق دوباره این محافل سنتی قرآن در منازل و مساجد تلاش کنند.

وی با اشاره به سابقه تاریخی برگزاری جلسات قرآن با حضور نوجوانان در مسجد گوهرشاد، گفت: در گذشته جلسات قرآن در مسجد گوهرشاد برگزار می‌شد و نوجوانان هرکدام برای دقایقی پشت بلندگو‌های این مسجد قرآن تلاوت می‌کردند، دوباره این سنت حسنه و برگزاری جلسات قرآن با حضور نوجوانان و جوانان در این مسجد باید احیا شود.

حجت الاسلام مروی در خاتمه و در خصوص توسعه فعالیت‌های قرآنی پس از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: گستره روزافزون علوم و معارف قرآنی از برکات انقلاب اسلامی و مرهون اهتمام و عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب به قرآن کریم و جامعه قاریان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه