English

تولید و اشتغال، شاه بیت اقتصاد مقاومتی است

نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد، ده سال انتخاب شعار سال تحت عناوین اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب نشان از اهمیت این موضوع در کشور دانست و گفت: تولید و اشتغال، شاه بیت اقتصاد مقاومتی است.

تولید و اشتغال، شاه بیت اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، غلامعلی دهشیری رییس دادگستری یزد در سی و هشتمین نشست ستاد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان یزد، افزود: توجه ویژه به مسئله تولید، رفع موانع پیشرو و تلاش برای اشتغال زایی و اهتمام به حل چالش های اقتصادی و سرمایه گذاری مهمترین راهبرد برای تحقق بخشیدن به اقتصاد پویاست.

وی اهمیت به مسئله اقتصاد مقاومتی را شاخصه همه کشورهایی ذکر کرد که روحیه استقلال طلبی دارند و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان امید مظلومین و مستضعفین جهان، پرچم دار مبارزه با استکبار جهانی است و در این راستا باید از اقتصادی قوی، پویا و اثرگذار برخوردار باشد.

این مقام قضایی، با اشاره به تحریم های ظالمانه ای که سالهاست، زندگی و معیشت مردم را گرو نگهداشته است، گفت: یکی از راههای غلبه بر تحریم ها این است که در کوتاه ترین زمان ممکن، کانون های فشار و تحریم شناسایی و برای حل آنها راهکار ارائه های کاربردی ارائه گردد.

وی تصریح کرد: در سنوات اخیر و در زمان سکانداری ریاست محترم قوه قضاییه حضرت آیت الله رئیسی دستگاه قضا قدم های خوبی را در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته و نور امیدی در بین فعالان اقتصادی و بنگاههای تولیدی شکل گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان یزد به طرح 124 درخواست در ستاد اجرای اقتصاد مقاومتی استان یزد در سال ۱۳۹۹ اشاره کرد و بیان داشت: از مجموع 170 درخواست واصله 124 درخواست در ستاد مطرح و راهکارهایی برای حل چالش های اربابان صنایع و تولیدگران و صنعت گران تصویب گردید.

وی از انجام 95 بازدید میدانی مقام های قضایی، اجرایی و امنیتی از صنایع، کارخانه ها و مراکز تولیدی خبر داد و افزود: در سال گذشته ۱۸ جلسه ستاد برگزار شد و ۱۳۹ مصوبه این ستاد در جهت مانع زدایی ها و گردش چرخ اقتصاد نیز اجرا گردید.

دهشیری استقرار یک مقام قضایی در شهرک صنعتی و راه اندازی سایت حامی جهت ثبت آسان درخواست اربابان صنایع جهت ورود دستگاه قضایی به حل و فصل مشکلات و رفع موانع را یادآور شد و بیان داشت: مقام قضایی مستقر در شهرک صنعتی در این خصوص، آماده ارائه بررسی مشکلات صنایع تولیدی در محل شهرک صنعتی است و سایت حامی ثبت درخواست به ستاد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را تسهیل کرده است.

وی از آمادگی دادگستری جهت ارائه آموزش های کاربردی در زمینه تنظیم قراردادها و شرایط داوری و سایر مباحث حقوق تجاری به تولید کنندکان و صاحبان حِرف خبر داد و تأکید کرد: شان و هدف این مجموعه، حمایت قضایی و حقوقی از فعالان عرصه تولید است، اما با تولید کننده متخلف و ناقض حقوق دولتی هم عقد اخوت نبسته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه