English

مسعود پورصالحی عنوان کرد:

کمیسیون اقتصادی شورا به خانه های کارآفرینی همدان ورود کند

حقوقدان همدانی ومشاور عالی رئیس مجمع کارگران استان همدان با طرح خانه های کارآفرینی در محلات و مزایایی که این امر می تواند داشته باشد، از لزوم همکاری مشترک کمیسیون اقتصادی و فرهنگی شورا در اجرایی شدن آن توسط شهرداری سخن گفت.

کمیسیون اقتصادی شورا به خانه های کارآفرینی همدان ورود کند

به گزارش خبرگزاری موج همدان، مسعود پورصالحی ، حقوقدان همدانی ومشاور عالی رئیس مجمع کارگران استان همدان با بیان اهمییت مدیریت تامین مالی و داشتن درآمد مالی پایدار که به جد مورد توجه شهرداری ها قرار گرفته است، گفت: کمیسیون اقتصادی و سرمایه گذاری  با مشارکت کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان می توانند به مقوله خانه های کارآفرینی همچون برخی از مناطق شهرداری تهران ورود پیدا کنند و ازاین مسیر شاهد مشارکت اقتصادی شهروندان و صرف موثر و بجای درآمدها و هزینه های شهرداری باشند؛

چرا که با افزایش مهارت در شهروندان، نیازهای اقتصادی  و اولویت های آن ها مشخص خواهد شد و منابع مالی شهرداری صرف شده در محلات نظامند خواهد بود.

امروز مدیریت منابع مالی درشهرداری ها در راستای بدست آوردن درآمدهای مالی پایدار به گونه ای جهت دهی شده است که قادرباشند درآمد مورد نظر را با حفظ ساختار های زیست محیطی و اجتماعی و اقتصادی بدست آورند.

 

کمیسیون اقتصادی شورا به خانه های کارآفرینی همدان ورود کند

از روش هایی که می توان  تامین مالی مذکور را واقعیت بخشید، بهره از مشارکت اقتصادی است دراین خصوص مدیریت منابع مالی یا کمیسیون اقتصادی شورای شهر همدان می تواند با شناسایی و گسترش فرصت های شغلی و بهره از ظرفیت کارآفرینان موفق در این حوزه به تقویت اقتصاد شهری و افزایش مهارت های شغلی درشهروندان بپردازد اما این مهم نیاز به بستری بنام خانه های کارآفرینی در محلا ت دارد.

مدیریت  شهری همرا با دستگاه های مسوول مرتبط دراین زمینه می توانند به شناخت منابع و ظرفیت های موجود در محلات همدان و تقویت کارآفرینی در آن ها بپردازند.

تبیین  و تشریح اهمییت ایجاد پروژه های اقتصادی در محلات و ارتقای ایده شهروندان همدانی در جهت استفاده به عنوان مثال در  ظرفیت های گردشگری و تعریف کسب و کارهای نوینی که می تواند آغاز پروژه های اقتصادی محلا ت باشد گامی است در رفع ناعدالتی های اقتصادی در مناطق مختلف.

منابع انسانی کارآمد و هماهنگی با دستگاه های مرتبط

در تقویت منابع مالی و خانه های کارآفرینی مدیریت شهری با دو مهم باید در ارتباط باشد منابع انسانی توانمند و کارآفرین و نیز حفظ ارتباط خود با دستگاه های مختلف دولتی و موسسات مالی که تسهیلات بهینه ای را در آغاز فعالیت تجاری ارائه کنند.

اگر مدیریت شهری از کارآفرینان و سرمایه گذاران و کسانی که تمایل به مشارکت اقتصادی دارند حمایت کند می تواند از مزایای آن که درآمد پایدار باشد بهره برد.

با مشارکت دادن شهروندان در امور اقتصادی شهر و تقویت حس مشارکت و ایجاد فضاهای کارآفرینی و تقویت آن ها از منظر کمی و کیفی شهرداری می تواند هزینه های اقتصادی را به سمت نیازها و اولویت های اقتصادی واقعی شهروندان برای بهبود امور شهر  پیش برد.

در مسیر تحقق این امور شورا و کمیسیون اقتصادی و فرهنگی می توانند ورود پیدا کرده  و ایجاد خانه های کارآفرینی را همانطور که در برخی از مناطق شهرداری های تهران در سطح محلات دایر شده است برای محلات همدان با توجه به ظرفیت و استعداد های فضای حاکم به کار گیرند تا از این رهگذر بتوان شهروندانی مشارکت جو در امور اقتصادی و مهارتی تربیت کرد.

این شهروندان آمادگی لازم برای کسب فرصت های شغلی را درآینده خواهند داشت  هر چند در برخی از فرهنگسراهای سطح شهرهمدان به این موضوع پرداخته شده است اما تا نقطه مورد انتظار فاصله زیادی داریم. ضمنا شهرداری می تواند با مشارکت برخی ازدستگاه ها از جمله فنی و حرفه ای و آموزش وپرورش این موضوع را تا مدارس و آشنایی دانش آموزان با کارآفرینی و کارآفرینان موفق گسترش دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه