English

حجت الاسلام والمسلمین عباس سروش:

فتح خرمشهر موتور محرکه نیروهای ما در دفاع مقدس بود

بمناسبت فرا رسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان مراسم صبحگاه گروه پدافندهوایی حضرت معصومه (س) قم در جوار مقبره مطهر شهدای گمنام برگزار شد.

فتح خرمشهر موتور محرکه نیروهای ما در دفاع مقدس بود

به گزارش خبرگزاری موج قم، در این مراسم که با حضور فرماندهان، مسئولین، کارکنان پایور و وظیفه برگزار شد رئیس عقیدتی سیاسی گروه پدافندهوایی حضرت معصومه (س) حجت الاسلام والمسلمین عباس سروش به ایراد سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین عباس سروش در خصوص اهمیت فتح خرمشهر به سخنی از معمار کبیر انقلاب امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت : همانگونه که امام راحل (ره) فرموده بودند خرمشهر را خدا آزاد کرد در واقع نشان از بزرگی و عظمت و اهمیت فتح خرمشهر می باشد، چون آزادسازی و فتح خرمشهر از دو جهت بسیار حائز اهمیت بود. نخست این که، با این پیروزی بزرگ، جنگ وارد مرحله نوینی شد و قوای اسلام با حمله های کوبنده خود، مرحله به مرحله پیروزی های تازه ای را به ارمغان می آوردند و می توان گفت: فتح خرمشهر موتور محرکه نیروهای ما در دفاع مقدس بود؛ دوم این که این فتح باعث شد که حزب بعث و سایر قدرت های استعماری، حساب کار خود را بکنند و از موضع تهاجم و حمله، به موضع دفاع بیفتند. آنان پیش از این، می پنداشتند که عراق خواهد توانست پس از پیروزی بر ایران، جایگزین رژیم دست نشانده سابق و ژاندارم منطقه که با انقلاب اسلامی از میان رفته بود، گردد تا حافظ و نگهبان منافع آنان در منطقه شود، اما پس از فتح خرمشهر نه تنها اندیشه تصرف ایران غیرممکن شد؛ بلکه ترس و وحشت سقوط صدام وجودشان را فرا گرفت و آن ها را وادار کرد که صدام را از سقوط نجات دهند.

رئیس عقیدتی سیاسی گروه پدافندهوایی حضرت معصومه (س) در ادامه با اشاره به ایستادگی و جوانمردی شهدای ما در هشت سال دفاع مقدس و علی الخصوص آزادسازی خرمشهر گفت:  قهرمانان واقعی ملت ما شهدا هستند و جوانان ما باید این شهدا را الگوی خود قرار دهند و ادامه دهنده راه و آرمان های شهدا باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه