English

نصراله پژمانفر:

اساس کار کمیسیون اصل نود، بررسی شکایات از سه قوه است

رئیس کمیسیون اصل نود و نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس عنوان کرد: یکی از وظایف کمیسیون اصل نود بررسی نحوه کار دستگاه‌ها است، ما نحوه کار دولت در تنظیم لایحه بودجه ۱۴۰۰ را برسی کردیم، دیدیم پر از اشکال است و به این نتیجه رسیدیم باید به دولت برگشت داده شود.

اساس کار کمیسیون اصل نود، بررسی شکایات از سه قوه است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، نصراله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نتیجه پیگیری‌های کمیسیون در خصوص اجرای قانون چک‌ها، این شد که در حال حاضر بیش از یک میلیون چک در سامانه چکاوک ثبت شده است و نسبت به سال گذشته تعداد چک‌های برگشتی ۱۵ درصد کاهش داشته است.

نصراله پژمانفر در ادامه بیان کرد: قانون چک‌ها شاخص‌ترین اقدامات کمیسیون اصل نود در یک سال آغازین مجلس یازدهم بوده و اساس کار کمیسیون اصل نود، بررسی شکایات از سه قوه است، در طی این یک سال بیش از سه هزار شکایت به کمیسیون واصل شده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس افزود: کمیسیون اصل نود دارای پنج کمیته اقتصادی، فرهنگی، قضائی، سیاسی-امنیتی و مجلس می‌باشد که مسائل مختلف در این پنج کمیته مطرح می‌شود و کارشناسان به مسائل رسیدگی می‌کنند.‌

وی همجنین اظهار کرد: رسیدگی به موضوع چک و مشکلات آن، یکی از مهم‌ترین اقدامات کمیسیون اصل نود در یک سال اخیر بوده است. در سال ۹۷ قانونی در خصوص چک‌ها تصویب شد، اما بانک‌ها آن طور که باید به آن عمل نمی‌کردند. ما به این موضوع ورود کردیم و پیگیری‌های متعدد داشتیم و بیش از ده‌ها جلسه برگزار کردیم.

پژمانفر ادامه داد: نتیجه این شد که قانون چک‌ها از اولین روز امسال در حال اجرا است و در حال حاضر بیش از یک میلیون چک در سامانه چکاوک ثبت شده و نسبت به سال گذشته تعداد چک‌های برگشتی ۱۵ درصد کاهش داشته است. یعنی ما توانستیم از شکل‌گیری تعداد قابل توجهی پرونده قضایی در خصوص چک‌ها جلوگیری کنیم.

رئیس کمیسیون اصل نود همچنین به موضوع مشکلات حوزه نهاده‌های دامی، به عنوان دیگر موضوع بررسی‌شده در این کمیسیون اشاره و بیان کرد: ما مشکلاتی که در این خصوص وجود داشت را تبدیل به گزارش و آن را در صحن علنی مجلس قرائت کردیم و متخلفین را شناسایی و به عملکرد آنان حسابرسی کردیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به اینکه یکی از وظایف کمیسیون اصل نود بررسی نحوه کار دستگاه‌ها است، ما نحوه کار دولت در تنظیم لایحه بودجه ۱۴۰۰ را برسی کردیم و دیدیم که پر از اشکال است و به این نتیجه رسیدیم که باید لایحه بودجه به دولت برگشت داده شود.

پژمانفر با بیان اینکه همچنین این هفته گزارش کار کمیسیون اصل نود در خصوص محصولات تراریخته نیز در صحن مجلس قرائت خواهد شد، گفت: ما در این خصوص کار مفصلی انجام دادیم، تمامی کسانی که در حوزه محصولات تراریخته ذی‌نفع هستند را به کمیسیون دعوت کردیم و نهایتا به یک جمع‌بندی رسیدیم که گزارش آن همین هفته در صحن مجلس قرائت خواهد شد.

رئیس کمیسیون اصل نود اظهار کرد: همچنین موضوع دیگری که ما در کمیسیون در دستور کار داریم، بحث واکسن کرونا است‌ و ما در حال بررسی این مسئله هستیم که از بین واکسن‌های موجود، کدام یک قابلیت بهتری برای استفاده در کشور دارند.

پژمانمفر در خاتمه تصریح کرد: موضوعات فولاد، بورس، مشکلات مربوط به شرکت هپکو و مشکلات بخش‌های مختلف، از جمله موضوعاتی بود که ما در این یک سال در کمیسیون اصل نود بررسی کردیم و به نظر من مجلس در همین یک سال، اقدامات بسیار خوبی را انجام داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه