English

پایداری مردم خرمشهر، آغازگر پیروزی‌های جبهه مقاومت است

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان حماسه آزادی سازی خرمشهر را آغاز پیروزی‌های جبهه مقاومت عنوان کرد.

پایداری مردم خرمشهر، آغازگر پیروزی‌های جبهه مقاومت است

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، امین مرادی ظهر امروز در یادداشتی با اشاره به حماسه سوم خرداد روز مقاومت، ایثار و پیروزی تأکید کرد: این روز آغازگر حماسه‌های بزرگ جبهه مقاومت در سراسر جهان علیه صهیونیسم جهانی و مسیر آزادسازی قدس شریف است.

انقلاب اسلامی ایران یکی از مهمترین پدیده‌های تاریخی و منحصر است که از همان ابتدای راه با به تصویر در آوردن منش استقلال طلبی و مبارزه با هرگونه زیاده خواهی قدرت‌های استعمارگر و حاکمان شیطان صفت با تکیه بر وعده الهی پیروزی حق بر باطل پا در میدان مبارزه گذاشت.

تجاوز رژیم بعث عراق به کشورمان با حمایت‌های جهانی به منظور درهم شکستن وحدت و انسجام ملت انقلابی ایران از همان آغازین روزهای شکل گیری انقلاب در کنار بیشمار توطئه‌های به سرانجام نرسیده قبل و بعد از آن مملو از رشادت، ایثارو جانفشانی است که اوج آن را در آزادی سازی خرمشهر عزیز از دست متجاوزین بعثی که با وحدت و برادری  ارتشیان مقتدر و سپاهیان جان برکف  انجام گرفت.

بعد از این حماسه، شهر خرمشهر پس از 576 روز اشغال توسط نیروهای ارتش عراق، در روز سوم خرداد سال 1361 بوسیله نیروهای مسلح ایران بازپس گرفته شد.

این عملیات که امام راحل از آن به عنوان "یک مسئله ما فوق طبیعت" نام بردند در کنار بازتاب جهانی آن سبب برهم ریختن تمامی معادلات استراتژیست‌های نظامی جهان استعمار گردید و سرآغازی گردید برای پیروزی‌های دیگر در دوران 8 سال دفاع مقدس و همچنین پیروزی‌های جبهه مقاومت در دیگر کشورهای جهان اسلام همچون، فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، یمن و زمینه اضمحلال و نابودی رژیم غاصب صهیونیستی بر سرزمین مقدس فلسطین و قدس شریف را فراهم کرده است.

سوم خرداد، نمادی کامل از وحدت و برادری ملت آزاده ایران اسلامی است که با سرلوحه قراردادن وعده الهی در آیات قرآن، آن زمان که سپاه طالوت با لشکر جالوت روبه‌‌رو شدند، گفتند: "پروردگارا، «مقاومت» در برابر دشمن را بر ما سرازیر کن و گام‌هایمان را استوار دار، و ما را بر این دشمنان کافر پیروز بگردان" پیروزی را بر سپاه اسلام ارزانی فرمود و ان شاء ا... تداوم این پیروزی‌ها آزاد سازی قدس شریف و سرزمین مقدس فلسطین خواهد بود.

حوزه هنری استان کردستان با گرامیداشت یوم‌الله سوم خرداد برنامه‌های مختلفی را با همکاری ادارات و دستگاه‌های فرهنگی تدارک دیده است که از آن جمله می‌توان به مشارکت در برگزاری "عصر شعر مقاومت و پایداری"، توزیع پوستر در فضای مجازی، تجلیل از فعالین عرصه مقاومت و پایداری، برپایی نمایشگاه مجازی پوستر اشاره کرد.

قدر مسلم این روز ملی که در تاریخ  به عنوان سند عزت و افتخار مردم مسلمان و آزاده ایران اسلامی که تنها با تکیه بر ایمان به خداوند، هدایت ورهبری معمار کبیر انقلاب و جانفشانی زنان ومردان این سرزمین قهرمان پرور به ثبت رسیده است، سرافرازی و غیرت ایرانیان را که با رمز "یا علی ابن ابیطالب" به سرانجام رسید در جهان طنین‌انداز و ماندگار کرد.

گرامی می‌داریم یاد شهدای 8 سال جنگ تحمیلی، شهدای مقاومت و مدافعان حرم و اعلام می داریم  با تأسی از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب با ادامه راه شهید سرافراز اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی آزاد سازی قدس شریف را نیز به زودی به جشن خواهیم نشست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه