English

محسن زنگنه:

ایجاد شهرک لجستیک در منطقه تربت حیدریه

نماینده تربت‌ حیدریه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پارک لجستیک در هر منطقه بر اساس آمایش سرزمینی وظایف تخصصی‌تری دارد که در این خطه با محوریت معدن و صنایع معدنی استقرار می‌یابد.

ایجاد شهرک لجستیک در منطقه تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محسن زنگنه نماینده تربت‌ حیدریه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اکنون در حال بررسی برای مکان‌یابی و تعیین زمین برای ایجاد این شهرک هستیم، در شهرک لجستیک تربت حیدریه امکانات زیربنایی از جمله انبارها، یخچال‌ها، نمایندگی بانک‌ها، دفترخانه‌های اسناد رسمی، گمرک و بیمه تجمیع شده و تولیدکنندگان عمده می‌توانند تولیدات خود را تا زمان فروش و عرضه به بازارهای داخلی و خارجی، در این محل نگهداری و از این طریق به مناطق مختلف کشور و جهان ارسال کنند.

محسن زنگنه در ادامه اظهار کرد: پارک لجستیک در هر منطقه بر اساس آمایش سرزمینی وظایف تخصصی‌تری دارد که در این خطه با محوریت معدن و صنایع معدنی استقرار می‌یابد،  اگر بحث لجستیک معادن را بتوانیم در این خطه محقق کنیم، کمک خوبی به توسعه اقتصادی معادن تربت‌ حیدریه می‌شود و البته کمکی نیز به منطقه خواف خواهد شد.

وی بیان کرد: از لحاظ امنیتی و مسائل پدافند غیرعامل مناسب نیست که تمام امکانات و تجهیزات در یک منطقه متمرکز شود، به خصوص نزدیکی خواف با مرز، اقتضا می‌کند جلسه اختصاصی در این خصوص با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیأت عامل ایمیدرو برگزار شود.

نماینده تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: تربت‌ حیدریه اکنون از مزیت راه‌آهن برخوردار است و بحث فرودگاه این خطه نیز از این هفته عملیاتی می‌شود که اعتباراتی نیز برای اجرای آن در نظر گرفته‌ شده و امید است تا دهه فجر امسال شاهد برقراری پرواز در این فرودگاه باشیم.

زنگنه در خاتمه عنوان کرد: همچنین بر اساس توافق سال ۹۸ با ایمیدرو، مقرر شده است که پیمانکار ساخت جاده مسیر تربت‌ حیدریه ـ رشتخوار، نسبت به تعریض محور حدفاصل راه‌آهن به تربت‌ حیدریه نیز با طول هزار و ۲۰۰ و عرض ۱۱ متر اقدام کند که در انتظار تحقق موافقت‌نامه ایمیدرو هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی