English

محمد صفایی:

تصویب قانون مالیات بر خانه‌های خالی، تاثیری بر کاهش قیمت مسکن بود

نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شاخص‌ترین اقدامات کمیسیون اقتصادی در یک سال آغازین مجلس یازدهم، تصویب طرح‌های مالیات بر خانه‌های خالی، مالیات بر ماشین‌های لوکس، مالیات بر درآمد کلان سلبریتی‌ها و مالیات بر درآمد تبلیغات فضای مجازی می باشد.

تصویب قانون مالیات بر خانه‌های خالی، تاثیری بر کاهش قیمت مسکن بود

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد صفایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد: تصویب قانون مالیات بر خانه‌های خالی که از جمله اقدامات کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم بود تا حدی توانسته است بر کاهش قیمت مسکن تاثیرگذار باشد.

محمد صفایی شاخص‌ترین اقدامات کمیسیون اقتصادی در یک سال آغازین مجلس یازدهم پرداخت و اظهار کرد: تصویب طرح‌های مالیات بر خانه‌های خالی ، مالیات بر ماشین‌های لوکس، مالیات بر درآمد کلان سلبریتی‌ها و مالیات بر درآمد افرادی که در فضای مجازی تبلیغات انجام می‌دهند و بیش از ۵۰۰ هزار دنبال‌کننده دارند از جمله مهمترین اقدامات کمیسیون اقتصادی مجلس در این یک سال بود.

نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: همچنین ما در کمیسیون اقتصادی طرح مالیات بر عائدی سرمایه را تصویب کردیم و این طرح به هیئت رئیسه داده شده است‌. طرح اصلاح نظام بانکی نیز از جمله طرح‌های کمیسیون اقتصادی بود که هفته گذشته هم دو فوریت و هم کلیات آن در صحن مجلس رای آورد که در صورت تصویب این طرح، پس از حدود نیم قرن، یک تحول اساسی در نظام بانکی و پولی کشور اتفاق خواهد افتاد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مجلس تنها قانون‌گذار است و اجرای قوانین کار قوه مجریه است، عنوان کرد: دولت فعلی تا حد زیادی در اجرای قوانین مصوب مجلس کند عمل می‌کند، اما با این حال به عنوان مثال تصویب قانون مالیات بر خانه‌های خالی تا حدی توانسته است بر کاهش قیمت مسکن تاثیرگذار باشد.

صفایی در خاتمه تصریح کرد: تصویب این طرح باعث شد عده‌ای فروشنده شوند و وضعیت عرضه مسکن بهتر و قیمت مسکن ارزان شود و لذا حدود چند ماه است که دیگر آن روند افزایشی شدید قیمت مسکن دیده نمی‌شود و برعکس بازار مسکن با نوعی رکود مواجه شده است و مسئولین راه و شهرسازی نیز بیان می‌کنند این نتیجه قانون مصوب مجلس است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه