English

پرویز اخوان خبر داد:

لزوم صرفه‌جویی در مصرف برق توسط مشترکان پارس آبادی

مدیر برق شهرستان پارس آباد مغان بر لزوم صرفه جویی در مصرف برق توسط مشترکین برق در این شهرستان شد.

لزوم صرفه‌جویی در مصرف برق توسط مشترکان پارس آبادی

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، پرویز اخوان ، مدیر برق شهرستان پارس اباد مغان بر لزوم تعامل مشترکین برق و اهالی شهرستان پارس آباد درموضوع مدیریت مصرف برق با عنایت به کاهش ۵۰ درصدی تولید نیروگاههای برق آبی درکشور و افزایش متداول مصرف سالیانه برق در این شهرستان خبر داد.

او افزود: در راستای گذر موفقیت آمیز از پیک بار برق در ماه های گرم سال جاری با توجه به کاهش نزولات آسمانی و کمبود تولید برق نیروگاه های برق آبی که جهت صرفه جویی در ذخیره آب پشت سدها تا کمتر از نصف ظرفیت مجبور به کار هستند شرکت های توزیع و مدیریت های برق شهرستان ها بایستی ضمن اجرای برنامه های پاسخگویی بار برای کنترل پیک باید مشارکت و تعامل لازم مشترکین خانگی و تجاری را نیز که درصد عمده مشترکین را شامل می شوند را در مدیریت مصرف برق جلب و دعوت به مشارکت نماید.

مدیر برق شهرستان پارس آباد اظهار داشت: در این خصوص شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل و مدیریت برق شهرستان پارس آباد انجام داده است که از آن جمله می توان به تعدیل روشنایی معابر خیابان ها، کوچه ها و پارکها، عقدتفاهم نامه همکاری با صاحبان صنایع و کشاورزی، الزام ادارات به کاهش 50 درصدی مصرف در ساعات اداری و 10 درصدی در ساعات غیراداری، عقد قرارداد با مولدهای خود تامین صنایع و ادارات، تشکیل اکیپ های مقابله با برق غیر مجاز و تشکیل اکیپ های مقابله با استخراج رمز ارزهای غیرمجاز اقداماتی انجام داده است.

اخوان تصریح کرد: مشترکین می توانند با کاهش ۱۰ درصد مصرف ۲۰ درصد و با کاهش ۲۰ درصد ۴۰ درصد صورتحساب برق مصرفی را کم کنند.

او تصریح کرد: طرح برق امید در صورتی که مشترک مصرف خود را به کمتر از الگوی کم مصرفی برساند از تخفیف ۱۰۰درصدی برخوردار و برق مصرفی آنها رایگان خواهد شد که اطلاعات کامل هر مشترک در اپلیکیشن برق من موجود می باشد.

مدیر برق شهرستان پارس آباد افزود: مصرف برق در شهرستان پارس آباد به لحاظ اقلیم آب و هوایی گرم شرجی و رطوبت بالا در ماه های گرم سال به بیش از ۴ برابر ماه های عادی می رسد که این مسئله امسال با وجود تعداد زیادی رمز ارز غیرمجاز و احتمال بالا رفتن دمای سیم ها، کابل ها، ترانس ها و زمینه و خطر سوختن تجهیزات را درپی دارد که این امر لزوم توجه جدی و کاهش مصرف برق مشترکین در شهرستان را طلب می کند.

اخوان گفت: طبق آمارها میزان مصرف برق مشترکین خانگی در کشورمان ۲/۵ استاندارد جهانی است که دلایل عدیده عدم رعایت در خرید لوازم خانگی استاندارد و با برچسب انرژی، استفاده از لامپ های پرمصرف و خاموش نکردن لامپ های اضافی، عدم استفاده از نور طبیعی در ساعات روز در منازل و روشن نمودن چراغ ها، عدم رعایت فاصله ۲۰سانتی متری یخچال ها از دیوار و عدم تنظیم مناسب درجه سرمایش و در کولر های گازی عدم تنظیم بر ۲۵ درجه سانتیگراد برای کاهش مصرف و عدم نصب کندانسور کولر در سایه وجود دارد و باعث افزایش مصرف شده است.

او در پایان از اهالی درخواست کرد جهت پیشگیری تضییع اموال عمومی و بیت المال و خسارت به شبکه برق و تجهیزات مشترکین ناشی از استفاده غیرمجاز برق و رمز ارزهای غیرمجاز و قطعی برق در اوقات بامداد و نیمه شب که ممکن است ناشی از سرقت باشد سریعا با سامانه ۱۲۱ به امور برق شهرستان اطلاع رسانی کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه