English

غلامحسین شافعی:

ریشه‌ تمام مسائل و آسیبها، مرتبط با اقتصاد کشور است

رییس اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: باید به مسئله رفاه اقتصادی، اشتغال و تامین آینده جوانان کشور بپردازیم و در این حوزه چاره‌اندیشی کرده و تدابیر خاصی را اجرایی کنیم.

ریشه‌ تمام مسائل و آسیبها، مرتبط با اقتصاد کشور است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران در دومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به نقش پررنگ فعالان اقتصادی در انتخابات ۱۴۰۰ اظهار کرد: ما به عنوان فعالان اقتصادی که ریشه در کار داریم و منطق بر تفکراتمان حاکم است، در مرحله اول این وظیفه را داریم که تلاش زیادی کنیم تا انتخابات پرشوری را پشت ‌سر بگذاریم.

شافعی در ادامه گفت: گرچه که اتاق بازرگانی پیرو هیچ حزب و گروهی نیست اما بنا به گفته مقام معظم رهبری، شور انتخاباتی از وظایف اصلی ما است.

وی همچنین افزود: اگر ما به دنبال مطرح کردن بحث معیشت مردم مخصوصا قشر ضعیف هستیم، تنها راه آن رفاه و توسعه اقتصادی است. اگر امروز آسیب‌های اجتماعی داریم و زندان‌هایمان پر است، ریشه‌ تمام این مسائل مرتبط با اقتصاد کشور است و ما باید به مسئله رفاه اقتصادی، اشتغال و تامین آینده جوانان کشور بپردازیم و در این حوزه چاره‌اندیشی کرده و تدابیر خاصی را اجرایی کنیم و بهبودی وضعیت در موارد ذکر شده، از جمله مسائلی است که می‌تواند آمار ازدواج در جوانان را افزایش بدهد.

رییس پارلمان بخش خصوصی ایران همچنین با اشاره به تخلفات و فرارهای مالیاتی بیان کرد:  فعالان اقتصادی که شفاف کار می‌کنند، باید از جریان تراکنش‌های مالی ‌استفاده کنند. حجم عظیمی از تراکنش‌های مالیاتی مربوط به کسانی است که زیرزمینی کار می‌کنند و بعد بار این جریان بر دوش فعالان اقتصادی می‌افتد که با شفافیت فعالیت می‌کنند. باید با ارائه تدابیر پرکاربرد و مفید، مانع فرار مالیاتی افراد بشویم.

شایان ذکر است در این جلسه حسین امیررحیمی، مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان رضوی از اجرای طرح مالیات‌های هوشمند خبر داد و گفت:  بحث مالیات هوشمند مصوبات خوبی را داشته و قرار است در سال ۱۴۰۰ اجرایی شود.

وی افزود: امروز در شرایطی هستیم که دیگر عملا پول نقد از معاملات حذف شده و برای هر معامله‌ای تراکنش بانکی ثبت می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی