English

چکش کاری مسیر تحقق شعار سال،

اولویت کمیته های راهبردی در مسیر اجرایی شدن طرح های گذشته و نظارت قوی قرار گیرد

در شورای برنامه‌ریزی استان کرمانشاه با موافقت اعضا، کلیات آیین نامه دستورالعمل تحقق شعار امسال تحت عنوان «سال پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها» با اولویت نظارت بیشتر بر اجرای شدن طرح های گذشته به تصویب رسید.

اولویت کمیته های راهبردی در مسیر اجرایی شدن طرح های گذشته و نظارت قوی قرار گیرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، همه سال با آغاز سال نو و فرمایشات مقام معظم رهبری که با نامگذاری سال جدید در واقع مسیر اصلی کاری را مشخص می نمایند، طبعاً مسئولین استانی نیز سعی خواهند کرد که گام های راهبردی را در روند اجرایی شدن شعار سال بردارند.

امسال با توجه به اینکه مقام معظم رهبری همچون چند سال اخیر، نقطه قابل اتکا و توجه در مسیر رشد کشور را حل و فصل راهبردی مسائل اقتصادی تشخیص دادند، نامگذاری سال را تحت عنوان «جهش تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها » قرار دادند که بیانگر لزوم توجه به رفع موانع پیش روی رشد اقتصادی کشور می باشد.

از این رو در شورای برنامه‌ریزی استان کرمانشاه طی یک کار کارشناسی که برنامه‌ ریزی آن بر عهده اتاق بازرگانی کرمانشاه بوده، با رأی اکثریت اعضای حاضر در شورای برنامه ریزی استان منجر به موافقت با کلیات آیین نامه تحت عنوان «دستورالعمل تحقق نامگذاری سال» شد.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه در توضیح آیین نامه دستورالعمل تحقق نامگذاری سال، اظهار داشت: با توجه به لزوم حساسیت موضوع، بلافاصله پس از شروع سال جدید، جلسه شورای گفتگو با مدیریت ارشد استان برگزار و روند بررسی تحقق اجرایی شدن طرح ها در مسیر تحقق شعار سال مورد بررسی و چکش کاری قرار گرفت.

کیوان کاشفی افزود: در مسیر اجرایی شدن این آیین نامه تیمی متخصص متشکل از اقتصاددانان استان تشکیل و نقاط ضعف قوت طرح های گذشته در مسیر اجرایی شدن حول چهار محور اصلی مورد بررسی قرار گرفت.

وی با تأکید بر اینکه در این شورای لفظ شعار در مسیر اجرایی شدن و تحقق طرح های نامگذاری سال برداشته شده، خاطرنشان ساخت: محورها بر مبنای بررسی مطالعات طرح های سالیان گذشته، نظرخواهی از مسئولین اجرای طرح ها، بررسی طرح های اجرا شده کشوری و نهایتا برگزاری جلسات متعدد با دستگاه‌های ذیربط در سالهای گذشته قرار گرفت و نتیجه این کندوکاوها بر این مهم قرار گرفت که در وهله نخست در مجموع جنس مشکلات پیش روی استان در مسیر تحقق شعار سال تغییر خاصی نکرده و تقریبا یکسان بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه در ادامه ضمن معرفی استاندار کرمانشاه و دادستان کرمانشاه در صدر کمیته های آیین نامه دستورالعمل تحقق شعار سال، ابراز داشت: مسیر اصلی آیین نامه بر این مهم قرار گرفت که در وهله نخست از ارائه طرح های جدید بر بدنه جلوگیری و اولویت بر روند نظارت عملی و راهبردی بر اجرای طرح های ارائه شده در سالهای گذشته قرار گرفت.

کاشفی تاکید کرد: در واقع پاشنه آشیل مسیر اجرایی شدن طرح ها، نحوه نظارت و پیگیری روند اجرایی است و می طلبد که دستگاه قضا نیز در این راستا اهتمام ویژه‌ای را برای نظارت بر عملکرد مسئولین زیربط در مسیر حمایت از تولید داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به کم و کیف کلیات آیین نامه دستورالعمل تحقق شعار سال پرداخت و اعلام داشت: در مسیر اجرایی شدن این آیین نامه، کمیته های تخصصی زیر نظر کارشناسان و دستگاه‌های مرتبط تشکیل شده و طی یک برنامه ریزی یک ساله قرار گرفته و در این روند، هر ماهه ادارات فعال و کم کار معرفی خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه