English

رعایت کامل استانداردهای تهیه و توزیع غذا در ماه مبارک رمضان

مدیر بهداشت و درمان حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به کنترل دما و زمان بسته‌بندی غذای حرم حضرت معصومه سلام الله علیها و توزیع آن به وسیله ماشین‌های هیتردار، از رعایت کامل استانداردهای تهیه و توزیع غذا در حرم مطهر بانوی کرامت خبر داد.

رعایت کامل استانداردهای تهیه و توزیع غذا در ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرگزاری موج قم، مهدی عباسیان طی گفت‌وگویی با اشاره به نظارت‌های انجام شده بهداشتی در مهمانسرای آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: نظارت های بهداشتی در چهار حوزه بهداشت فردی پرسنل، بهداشت محیط، بهداشت ابزار و وسایل طبخ و بهداشت مواد غذایی به صورت مستمر در طول ماه رمضان انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه طی ماه رمضان حدود ۲۰۰ هزار پرس غذا در مهمانسرای حرم مطهر بانوی کرامت تهیه شده است، گفت: در بحث بهداشت فردی روزانه قبل از شروع کار فرایند طب سنجی و تست اولیه تمامی دست‌اندرکاران مهمانسرا انجام می‌شد و تمامی افراد مجهز به روپوش، کلاه و ماسک بودند.

مدیر بهداشت و درمان حرم بانوی کرامت افزود: در بحث بهداشت محیط هم ضدعفونی در دو نوبت قبل از پخت و پز و بعد از بسته بندی و توزیع غذا انجام می شد و تمامی مؤلفه های بهداشت محیط هر روزه توسط کارشناسان بهداشت حرم مطهر کنترل می شد.

وی با اشاره به کنترل مستمر وسایل پخت و پز و بهداشت مواد غذایی ابراز کرد: استاندارد سرو غذا در ظروف یکبار مصرف به این صورت است که دمای غذا باید کمتر از ۶۰ درجه سانتیگراد و زمان بسته بندی تا مصرف غذا باید کمتر از دو ساعت باشد که ما در مهمانسرای حرم مطهر بانوی کرامت به گونه‌ای برنامه ریزی کرده بودیم که این استانداردها به طور کامل رعایت شود.

عباسیان با اشاره به استفاده از ماشین‌های هیتردار برای توزیع غذای حضرت معصومه سلام الله علیها در سطح شهر، گفت: در ماه مبارک رمضان روزانه بیش از ۶ هزار غذا با رصد کامل دستورالعمل‌های بهداشتی میان مردم توزیع شده است و حتی یک مورد گزارش مسمومیت غذایی و یا مشکل بهداشتی دیگر در مورد غذای حرم وجود نداشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی