English

حمیدرضا نوری:

آغاز فرآیند خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خراسان رضوی

مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی بیان داشت: در حال حاضر مراکز خرید در شهرستان‌های گناباد و بجستان فعالیت دارند که با گسترده شدن عملیات خرید در سایر شهرستان‌های خراسان رضوی نیز فعال خواهند شد.

آغاز فرآیند خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حمیدرضا نوری مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی اعلام کرد: آغاز فرایند خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این استان در چند روز اخیر که این اقدام با خرید تضمینی ۲۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستان های گناباد و بجستان در استان کلید خورده است.

نوری همچنین ادامه داد: در حال حاضر مراکز خرید در این شهرستان‌ها فعالیت دارند که با گسترده شدن عملیات خرید در سایر شهرستان‌های خراسان رضوی ، بیش از ۶۰ مرکز، کمیسیون و انبارهای مباشر خرید نسبت به دریافت گندم مازاد کشاورزان اقدام خواهند کرد.

وی با اعلام قیمت پایه تعیین شده برای خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی  در سال جاری با افزایشی ۱۰۰ درصدی نسبت به پارسال، هر کیلوگرم ۵۰ هزار ریال افزود: این قیمت با احتساب چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید خواهد بود.

مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: پیش بینی می‌شود از مجموع ۲۶۸ هزار و ۳۰۰ هکتار سطح زیر کشت، بیش از ۲۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری و ذخیره سازی شود.

نوری در خصوص تمهیدات اندیشیده شده در حوزه کنترل کیفیت گندم ها گفت: در سال جاری محموله های گندم با ۲ درصد سن زدگی بدون کسر بها، تا چهار درصد سن زدگی با ۲۵۰ ریال کاهش و برای محصولات دارای بیش از چهار درصد سن زدگی، به ازای هر درصد افزایش سن زدگی بالای چهار درصد ۱۰۰ ریال کاهش قیمت برای هر کیلوگرم گندم محاسبه خواهد شد.

وی افزود: امسال در راستای حمایت از تولید و دسترنج کشاورزان در آزمایشگاه های مراکز خرید از الک ۲ در ۲ میلیمتری استفاده خواهد شد که این خود باعث کاهش میزان افت در محموله های گندم می‌شود.

مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی اظهار کرد: ثبت مشخصات کشاورزان در سامانه پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی، به همراه داشتن تصویر مدارک شناسایی و تاییدیه حساب بانک کشاورزی را از مهمترین الزامات روند خرید تضمینی در مراکز خرید برای کشاورزان برشمرد.

نوری در خاتمه بیان کرد:  امیدواریم با تامین اعتبارات منظور شده، وجوه گندم‌های خریداری شده در کوتاهترین زمان ممکن به حساب گندمکاران خراسان رضوی واریز شود و همچنین اقدامات پیشگیرانه در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در خراسان رضوی در مراکز خرید تضمینی با ارسال دستورالعمل پروتکل‌های بهداشتی برای کلیه مراکز خرید، برنامه‌ریزی و جلوگیری از تردد رانندگان در مراکز خرید، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش برای تمامی پرسنل حاضر در مراکز خرید از مهمترین تمهیدات اندیشیده شده در سال جاری خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی