English

اهدای عضو مرد ۳۵ ساله قمی

کارشناس مسئول واحد پیوند عضو دانشگاه علوم پزشکی قم از اهدای عضو مرد 35 ساله قمی به عنوان دومین مورد اهدای عضو در سال جاری خبرداد.

اهدای عضو مرد 35 ساله قمی

به گزارش خبرگزاری موج قم، ولی اله صمدی در این زمینه افزود: این فرد به علت تصادف و خونریزی مغزی در بخش ICU بیمارستان شهید بهشتی بستری شده بود.

وی اضافه کرد: پس از این مرگ مغزی با رضایت خانواده ایثارگر و نوع‌دوست آن مرحوم، اعضای بدن و نسوج وی، به چندین بیمار بدحال که در لیست انتظار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بودند، زندگی دوباره بخشید.

به گفته وی، سال گذشته ١٧ بیمار مرگ مغزی از استان قم برای اهدای عضو به تهران اعزام شدند و استان قم سومین استان در کشور در افزایش شاخص PMP( تعداد اهدای عضو به یک‌میلیون نفر جمعیت تحت پوشش) شده است.

صمدی با بیان این‌که امکان برگشت به زندگی دوباره برای بیمار مغزی وجود ندارد، گفت: به دلیل بی‌اطلاعی خانواده‌ها و با وجود تعداد زیاد بیمار مرگ مغزی در قم متاسفانه این بیماران فوت می‌کنند و به مرحله اهدای عضو و پیوند اعضا نمی‌رسند.

وی ادامه داد: بیمار مرگ مغزی قبل از فوت می‌تواند ارگان‌های حیاتی مانند قلب، کلیه، پانکراس، ریه‌ها و روده و تا ۴۸ ساعت پس از فوت نیز می‌تواند نسوج و بافت‌ها مثل پوست، قرنیه، استخوان، پاندون و عضلات دریچه‌های قلب را اهدا نماید.

وی بیان کرد: هر اهداکننده می‌تواند با اهدای اعضایی ازجمله قلب، ریه، کبد، پانکراس، روده و کلیه، یک تا هشت بیمار را از مرگ نجات دهد.

کارشناس مسئول واحد پیوند عضو دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: همچنین هر اهداکننده می‌تواند با اهدای دریچه قلب، رگ، تاندون‌ها، عضلات، استخوان، نسوج و بافت، زندگی یک تا ۵۳ بیمار را بهبود ببخشد.

وی خاطرنشان کرد: از زمانی که مرگ مغزی بیماری اعلام می‌شود، می‌توان بیمار را با پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی حداکثر تا ۱۲ روز نگهداری نمود، ولی در این مدت ارگان‌های حیاتی زیست پذیری خود را از دست می‌دهند و قابلیت فعالیت و توانایی ارگان‌ها ضعیف می‌شود.

وی با بیان این‌که پیوند کلیه بیشترین نیاز بیماران در لیست انتظار است،‌ ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۷ هزار نفر در سطح کشور به دلیل نارسایی‌های کلیوی دیالیز می‌شوند و در لیست بیماران نیازمند پیوند کلیه قرار دارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه