English

در سخنی با کارشناسان روابط عمومی مطرح شد:

خودبرندسازی روابط عمومی ها و بهره از رسانه های اجتماعی

یک دانش آموخته حوزه روابط عمومی با اشاره به جایگاه رسانه های اجتماعی و تاثیر آن بر زندگی آدمی ، از خودبرندسازی روابط عمومی ها و بهره از رسانه های اجتماعی در این زمینه سخن گفت.

خودبرندسازی روابط عمومی ها و بهره از رسانه های اجتماعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج همدان، سیاوش توسلی، دانش آموخته روابط عمومی با اشاره به  در  سال۴۰۰۲ اولین  سرویس شبکه اجتماعی آنلاین به نام فیس بوک گسترش پیدا کرد و شبکه های کاری به آن اضافه شد یکسال بعد توئیتر به عنوان یک ابراز جدید برای تعامل میان انواع مشاغل به کار گرفته شد.که با خرید اینستاگرام توسط فیس بوک با افزایش دوبرابری  کاربران در این صفحه روبرو شدیم به صورتی که اکنون ماهانه بیش از 300 میلیون کاربر در اینستاگرام فعال هستند

به طوری که در عرض ده سال رسانه های اجتماعی به شدت گسترش پیدا کردند و هر روز صاحبان مشاغل بیشتری بر این جرگه افزوده می شود و رسانه های اجتماعی دیگر یک مفهوم جدید نیستند بلکه به یک ضرورت تبدیل شده اند.

در این حوزه و درمیان انواع مشاغلی که از این امکان بهره می برند جایگاه روابط عمومی و صاحبان این مسند در ارتباطی نزدیک و گاه جدانشدنی به گذران بی وقفه امور مرتبط روزگار سپری می کند و دیگر از تمام سختی هایی که برای انتقال فایل ها و گزارش های خود با آن روبرو بودندخبری نیست.

کارشناسان روابط عمومی سازمان های دولتی و غیردولتی و بخش خصوصی میتوانندبا بهره از رسانه های اجتماعی در کمترین زمان ممکن و با صرف هزینه اندک به شکلی  که دیگر هیچ مرز یا جغرافیایی نتواند مانع از انتشار اخبار و عملکردشان شود، به ایفای نقشی سازنده و موثر بپردازند.اما با توجه به اینکه جذب مخاطب در این حوزه نقشی تاثیر گذار در رصد اخبار آن ها و حصول نتیجه ای مقبول دارد، باید در تولید محتوای خود تمام مواردی را که به این مهم یاری می رساند را لحاظ و رعایت کنند. روابط عمومی ها باید بدانند که دیگر صرف  داشتن تنها یک وبسایت  نمی توان به موفقیت دست پیدا کرد بلکه بایستی به موازات آن و بیشتر از آن از فضای رسانه های اجتماعی بهره گیرند تا بتوانند ترافیک را به وبسایت مورد نظر خود بازگردانند و رسانه های اجتماعی را به عنوان فرصتی برای تحقق این موضوع دریابند.و وقت خود را صرف پلت فرم های شبکه های اجتماعی که به بهترین نحو نمایندگی فعالیت آن ها را می تواند عهده دار شود،نمایندوقبل از اینکه در دنیای ناشناخته یک پلت فرم غرق شوند باید با بررسی های لازم پی برند که کدام زمینه از رسانه های اجتماعی می تواند بهتر حوزه کاری  را نمایندگی کند و اینکه می خواهد به کجا برسد؟  باید عملکرد های موفق دیگر مشاغل مرتبط و موفق را را بررسی کنندکه آن ها چگونه مسیری را در رسانه های اجتماعی برگزیده اند و چگونه از شبکه های اجتماعی بهره می گیرند؟

روابط عمومی ها بایستی دریابند که در هر یک از شبکه های اجتماعی چه نوع مکالماتی در جریان است و بررسی کنند چرا برخی از حوزه های روابط عمومی در عرصه شبکه های اجتماعی شکست خورده اند؟ آیا در بحث برنامه ریزی و برند سازی نقص هایی دارند؟ چرا که اگر درکی درست از خود و اداره یا نهاد مرتبط به خود داشته باشند  نیاز نیست تمامی شبکه های اجتماعی را مورد مطالعه قرار دهندزیرا عملکرد و محتویات  برای همه نمی تواند یکسان باشد.سایت های شبکه های اجتماعی وجود دارند که برای نشان دادن مهارت های شما مناسبتر هستند و همینطور سایت هایی وجود دارند که می توانند روابط عمومی ها را به اجتماع نرم افزارهایی معرفی کنند.

روابط عمومی ها در این عرصه می توانند با ایجاد برند یا شاخصه ای که به آن می توانند شناخته شوند در فضای کنونی شبکه های اجتماعی که وب 2 نامیده می شوند  برندسازی نمایند. این تاکتیک های خودبرندسازی می تواند شامل ایجاد و حفظ صفحه های وب، داشتن پروفایل های اجتماعی و شبکه ای، وبسایت های شخصی و وبلاگ ها باشد..

در راستای تحقق خودبرندسازی استفاده از تکنیک های بهینه سازی در موتور جستجو که تسهیل در دسترسی به داده های مورد نظر روابط عمومی در دنیای جستجو  گوگل میباشد و مخاطب می تواند با سرچ حداقلی به مطالب مورد نظر دست پیدا کند.

همیشه به رسانه های اجتماعی به عنوان یک فرصت طلایی می توان نگریست که نه تنها به عنوان یک ابزار برای رسیدن به هدف مورد استفاده قرار می گیرند بلکه می توانند درک بهتری از مخاطبان و مردم را برای روابط عمومی ها در ارتقای عملکرد و بهبود وضعیت نهاد خود ایجاد کند که در حفظ برند و تقویت آن موثر باشد.

مزیت مهم شبکه های اجتماعی در این است که دسترسی و بهره از آن رایگان است و برای همگان در دسترس است و روابط عمومی هایی که اصول مرتبط به موفقیت در شبکه های اجتماعی را در راستای تحقق اهداف خود درنظر گرفته اند گاه ممکن است با اشتراک مطلب خود در شبکه های اجتماعی با انتشار حداکثری از سوی مخاطبان مواجه شوند و خود ندانند که به چه توفیقی دست پیدا کرده اند.

چکیده سخن : مزایایی که شبکه های اجتماعی برای حصول موفقیت برای کارشناسان روابط عمومی و برند سازی نهاد خود بکار گرفته اند بسیار بیشتر از مضرات آن است، تنها باید یک ایده نو مطرح شود و ازآن ایده درست استفاده شود و پس ازعرضه اجازه دهندکار روال عادی خود را طی کند و ایده نو پخش شودو بررسی نمایید که آیاداده های منتشره از سوی شما به طور مناسب از سوی مخاطبان درک شده است؟ این کار باعث ایجاد روابط مثبت برای برندکاری شما در مقوله روابط عمومی شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه