English

۱۲۳ بوستان شهری و جنگلی در منطقه چهار قم وجود دارند

مدیر منطقه چهار شهرداری قم از وجود 123 بوستان شهری و جنگلی در منطقه چهار قم

123 بوستان شهری و جنگلی در منطقه چهار قم وجود دارند

به گزارش خبرگزاری موج قم، مهدی اصفهانیان مقدم با اشاره به سرانه فضای سبز منطقه، اظهار داشت: مساحت کل فضای سبز این منطقه در سال ۹۴ بالغ‌بر ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار مترمربع بود که این مساحت در سال ۹۹ به بیش از ۵ میلیون و ۱۵۰ هزار مترمربع رسیده است.

مدیر منطقه چهار شهرداری قم با بیان اینکه هزینه نگهداری فضای سبز منطقه چهار در سال‌های گذشته افزایش قابل‌توجهی پیداکرده است، ابراز کرد: این هزینه از چهار میلیارد تومان در سال ۹۴ با توجه به توسعه فضای سبز منطقه به رقمی بالغ‌بر ۲۱ میلیارد تومان در سال ۹۹ رسید.

اصفهانیان مقدم با اشاره به برنامه‌ریزی برای افزایش و ارتقای سرانه‌های فضای سبز در سطح منطقه در سال‌های گذشته، تصریح کرد: برنامه‌ریزی جامع و کاملی در راستای افزایش تعداد بوستان‌ها و افزایش سرانه فضای سبز در قسمت‌های جنگلی و شهری صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جغرافیای منطقه چهار، افزایش سرانه‌های فضای سبز نقش مؤثری در ارتقای کیفیت هوای کل مناطق هشتگانه و لطافت بخشی به محیط شهری دارد که با همین نگاه سعی شده برنامه جامع و کاملی برای ارتقاء سرانه‌های فضای سبز در محدوده منطقه صورت گیرد.

اصفهانیان مقدم با تأکید بر اینکه ۷۳ بوستان شهری و ۷ بوستان جنگلی در سطح منطقه در سال ۹۴ وجود داشت، عنوان کرد: با توجه به تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های کلان مدیریتی، در سال ۹۹ تعداد بوستان‌های شهری به ۱۰۵ و بوستان‌های جنگلی به ۱۸ بوستان رسید.

وی ادامه داد: منطقه چهار از لحاظ سرانه فضای سبز در میان مناطق هشتگانه رتبه نخست سبز را به خود اختصاص داده است که امیدواریم در سال جاری نیز این طرح‌ها با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه