English

اکبر بهنام جو خبر داد:

افتتاح سردخانه ۴ هزار تنی در شهرستان نمین

استاندار اردبیل گفت: واحد سردخانه شهرستان نمین با ظرفیت ۴ هزار تن امروز به بهرداری رسید.

افتتاح سردخانه 4 هزار تنی در شهرستان نمین

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، اکبر بهنام جو ، استاندار اردبیل در جریان افتتاح سردخانه این شهرستان گفت: واحد سردخانه شهرستان نمین با ظرفیت ۴ هزار تن امروز به بهرداری رسید و در این راستا فعالیت های خوبی در احداث سردخانه انجام شده تا این ظرفیت سردخانه ای به ۴۰۰ هزار تن افزایش یابد.

او با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی و باغی استان نیاز اساسی به سردخانه داشته است، گفت: محصولات تولیدی کشاورزان از قبیل میوه های درختی و سیب زمینی جهت یافتن بازار فروش باید در انبارهای سردخانه ای نگهداری می شدند که تاکنون ظرفیت ۱۸۵ هزار تن در استان احداث شده و تا پایان سال جاری به ۴۰۰ هزار تن می رسد.

استاندار اردبیل ادامه داد: برای این سالن ها تامین اعتبار و تسهیلات خوبی از بانک ها به ویژه بانک کشاورزی ابلاغ شده و در مرحله عقد قرار داد قرار گرفته تا سرمایه ثابت و سرمایه در گردش این واحدها تامین شود.

بهنام جو از افتتاح 12 واحد اقامتی بوم گردی و گردشگری در روستای هدف گردشگری نوشنق نمین با سرمایه گذاری بخش خصوصی خبر داد و افزود: برای توسعه این واحدها باید با حمایت دستگاه های متولی امکانات رفاهی و تفریحی جهت ماندگاری بیشتر مسافران در این منطقه ایجاد شود.

او با بیان اینکه در شهرستان نمین شاهد فعالیت های گردشگری دیگری هستیم افزود: مراحل سفیدکاری هتل چهار ستاره با ۵۲ اتاق و سالن های مجلل تا اوایل مهرماه به اتمام می رسد و بطور قطع در سال آتی به بهره برداری کامل می رسد.

استاندار اردبیل ادامه داد: علاوه بر این طرح ها، سایت گردشگری و تفریحی فندقلو با ظرفیت گردشگری بسیار بالا در این منطقه واقع شده ولی واحد اقامتی در این سایت وجود نداشت به این منظور مجموعه بوم گردی و هتل ۴ستاره جهت اقامت و ماندگاری مسافران نقش اساسی خواهند داشت.

بهنام جو در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با راه اندازی نمایشگاه صنایع دستی شهرستان نمین اظهار کرد: کارهای خوبی برای راه اندازی این مجموعه انجام شده و تسهیلات بانکی ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومانی برای رونق صنایع دستی در دستور کار قرار گرفته است.

او ادامه داد: صنایع دستی گلیم با برند گلیم شهرستان نمین در سال گذشته به ثبت ملی رسید و بزرگترین گلیم کشور نیز به نام این شهرستان بافته شد.

به گفته استاندار اردبیل مرکز ترک اعتیاد در این شهرستان راه اندازی شده و جهت بهبودی کامل بیماران و ایجاد زمینه شغلی برای آنها در نظر گرفته شده تا بار دیگر به دلیل نداشتن شغل و مسایل مالی به مرحله اول بر نگردند.

بهنام جو عنوان کرد: عده ای از بیماران شرایط شغلی نامناسب داشته و تا مرحله کامل بهبودی باید مورد حمایت قرار گیرند و خانواده این افراد را نیز به نوعی کمک و حمایت کرد.

او اضافه کرد: در این مرکز ۳۵ نفر مورد حمایت و تحت درمان قرار گرفته و با همکاری سازمان بهزیستی، فرمانداری نمین و ngo فعال در زمینه ترک اعتیاد قرار گرفته اند که با برنامه ریزی های انجام شده، شاهد بهبودی کامل این بیماران و بازگشت به زندگی خود خواهیم شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه