English

جواد اعتضادی:

کاهش ۲۶ درصدی تولید عسل در شهرستان تایباد

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: بیشترین نوع عسل در شهرستان تایباد از نوع خار شتر، پنبه، گیاهان کوهی، زعفران و گل ختمی است و متاسفانه امسال بیماری نوزما و تلفات زمستانه باعث خسارت به زنبورداران و کاهش تولید شد.

کاهش ۲۶ درصدی تولید عسل در شهرستان تایباد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد اعتضادی مدیر جهاد کشاورزی تایباد عنوان کرد: تولید این محصول نسبت به پارسال که ۲۳ تن بوده در حدود ۲۶ درصد کاهش یافته است.

جواد اعتضادی در ادامه افزود: بر اساس آمارگیری زنبورستان ها امسال ۲۵ بهره بردار و ۱۰ زنبور دار دارای شناسنامه در این شهرستان فعالیت می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: امسال ۲ هزار و ۳۷۵ کلونی زنبور عسل در این شهرستان به کار تولید عسل مشغول بودند و میانگین تولید در هر کلونی این منطقه ۱۰ کیلوگرم است.

اعتضادی افزود: بیشترین نوع عسل در شهرستان تایباد از نوع خار شتر، پنبه، گیاهان کوهی، زعفران و گل ختمی است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: امسال " بیماری نوزما و تلفات زمستانه " باعث خسارت به زنبورداران شهرستان تایباد شد.

اعتضادی از راه اندازی اولین تعاونی زنبورداران در تایباد خبر داد و افزود: با هدف هم افزایی، ساماندهی زنبورداران، تسهیل در فرآیند تامین انواع نهاده ها، برگزاری دوره های آموزشی و فروش تولیدات، نخستین تعاونی زنبورداران این منطقه با ۱۷ عضو کار خود را در این شهرستان آغاز کرده است.

اعتضادی در خاتمه افزود: بیش از ۸۵ درصد جمعیت شهرستان تایباد به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند و این شهرستان هفت هزار بهره بردار در بخش کشاورزی دارد و سالانه بیش از ۳۰ نوع محصول زراعی و ۲۵ نوع محصول باغی در این منطقه تولید می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه