English

جواد اعتضادی:

کشت علوفه هیدروپونیک در تایباد، بهترین راهکار برای عبور از بحران خشکسالی است

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: تولید علوفه به روش هیدروپونیک یعنی جوانه زنی بذر جو در محیطی عاری از بیماری های تغذیه ای دام و این فرآیند در شرایط بدون خاک، با امکان تولید متراکم و استفاده بهینه از آب و مواد غذایی انجام می شود.

کشت علوفه هیدروپونیک در تایباد، بهترین راهکار برای عبور از بحران خشکسالی است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد اعتضادی مدیر جهاد کشاورزی تایباد بیان کرد: برای نخستین بار تولید علوفه به روش نوین «هیدروپونیک» در این شهرستان اجرا شد.

جواد اعتضادی همچنین افزود: در این روش با هدف استفاده بهینه از منابع و اجرای الگوی مناسب کشت به ازای هر ۶۰ مترمربع و در فاصله زمانی هفت روز، هفت تن علوفه سبز تولید می شود.

وی ادامه داد: در این شیوه میزان آب مصرفی نیز نسبت به تولید علوفه به روش های سنتی بیش از ۷۵ درصد صرفه جویی می شود.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: هم اکنون برای تولید علوفه جو سبز هیدروپونیک، ۲ سالن در مقیاس هر یک ۶۰ متر مربع پیش بینی شده است که در هر یک روزانه یک تن از این نوع علوفه تولید و روانه بازار مصرف دام می شود.

اعتضادی افزود: برای راه اندازی این تعداد سالن بیش از ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال هزینه شده و زمینه اشتغال ۲ نفر به صورت مستقیم در آن فراهم شده است.

وی ادامه داد: تولید علوفه به روش هیدروپونیک یعنی جوانه زنی بذر جو در محیطی عاری از بیماری های تغذیه ای دام و این فرآیند در شرایط بدون خاک، با امکان تولید متراکم و استفاده بهینه از آب و مواد غذایی انجام می شود.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد به مزایای کشت علوفه به روشهای نوین اشاره کرد و گفت: کاربرد این روش در تولید علوفه سبز در تایباد دارای مزایایی همچون کاهش مصرف آب، تولید پیوسته علوفه در سال، کاهش زمان تولید و نیروی کار، کاهش هزینه تولید و ارزش غذایی بالای آن است.

اعتضادی در خاتمه خاطر نشان کرد: کشت هیدروپونیک علوفه با وجود این که به سرمایه و دانش زیادی نیاز دارد، اما می تواند بهترین راهکار برای عبور از بحران خشکسالی باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه