English

با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران و استاندار:

تزریق واکسن کرونا پاستور به داوطلبان مازندرانی آغاز شد

کارآزمایی بالینی مرحله سوم واکسن کرونا پاستور تولید مشترک ایران و کوبا در مازندران با تزریق نخستین دُز به معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با حضور مدیران و مسئولین ملی و استانی آغاز شد.

تزریق واکسن کرونا پاستور به داوطلبان مازندرانی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، قاسم اویس در حاشیه آغاز تزریق واکسن به داوطلبان در محل دانشکده پرستاری مامایی نسیبه ساری اظهار داشت: از آن جایی که این واکسن از امنیت بالایی برخوردار است و تجربه ساخت واکسن مشترک ایران و کوبا در هپاتیت نیز وجود دارد، خودم  و دو فرزندم برای شرکت در کارآزمایی بالینی این واکسن داوطلب شده ایم.

وی ادامه داد: افرادی که در کارآزمایی شرکت می کنند در اولویت دریافت دُز کامل واکسن کرونا قرار خواهند گرفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران علاوه بر این که هزینه ایاب و ذهاب داوطلبان را تا مبلغ ۱۵۰ هزار تومان پرداخت می کند، از هر داوطلب سه بار آزمایش مختلف رایگان گرفته و جواب آزمایشات را تحویل آنان خواهد داد.

وی با بیان اینکه هنوز برای تکمیل سهیمه سه هزار نفری تزریق این واکسن در دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیاز به داوطلب وجود دارد، از شهروندان واجد شرایط شهرستان های چهارگانه ساری، قائمشهر، میاندرود و جویبار خواست تا برای ثبت نام به سامانه اینترنتی به آدرس https://www.pasteurcovac.ir  مراجعه کنند.

اویس افزود: شهروندان ۱۸ تا ۸۰ ساله ای که ساکن این شهرستان ها باشند در صورت برخورداری از سلامت عمومی و نداشتن بیماری‌های زمینه می توانند در این کارآزمایی شرکت کنند.

وی همچنین با بیان این که همه واکسن های کرونای تولیدی دنیا در شرایط اضطرار از سازمان بهداشت جهانی تأئیدیه گرفتند، اظهار داشت: هر یک از این واکسن ها دارای عوارض است و این عوارض به نسبت های مختلف از جمله جمعیت، داشتن بیماری های مختلف زمینه ای در آن جمعیت متفاوت است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: تاکنون ۱۱۰ هزار نفر از گروهای های هدف تعیین شده از سوی وزارت بهداشت از جمله کادر درمان دولتی و بخش خصوصی، سالمندان و جانبازان مازندران واکسن کرونا دریافت کردند.‎

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه