English

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان خبر داد؛

واکسیناسیون ۳۸ هزار همدانی

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان از واکسیناسیون ۳۸ هزار همدانی خبر داد.

واکسیناسیون ۳۸ هزار همدانی

به گزارش خبرگزاری موج همدان، محمد طاهری، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان با اشاره به  واکسیناسیون ۳۸ هزار همدانی، گفت: فاز سوم مطالعات بالینی واکسن کرونا مشترک انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلا کوبا در همدان با تزریق این واکسن برای ۳۰۰۰ نفر به پایان رسید و واکسیناسیون سالمندان ۷۵ تا ۸۰ سال از هفته آینده انجام می‌شود.

طاهری تصریح کرد: در این مطالعات از تمام گروه‌های سنی واجد شرایط که بیماری زمینه‌ای غیرقابل کنترل نداشتند، باردار نبودند و قصد بارداری در سه ماه آینده را نداشتند، استفاده شده‌است.

وی خاطرنشان کرد: از بین افرادی که در واکسیناسیون عمومی یا فاز سوم مطالعاتی واکسن انستیتو پاستور شرکت کردند تاکنون عوارض خاصی به غیر از تب و لرز مشاهده و گزارش نشده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا در رابطه با واکسیناسیون عمومی در استان مطرح کرد: تاکنون ۳۸ هزار نفر در همدان واکسینه شدند و از ابتدای هفته آینده واکسیناسیون افراد ۷۵ تا ۸۰ سال آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: از طرف مراکز بهداشت با افراد سالمندی که پرونده سلامت دارند، برای واکسیناسیون تماس گرفته می‌شود و افرادی که پرونده سلامت ندارند می‌توانند برای ثبت‌نام به سامانه salamat.gov.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند یا به صورت حضوری برای واکسیناسیون به مراکز بهداشت بروند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه