English

در گفت‌وگوی اختصاصی با موج بررسی شد؛

دلایل طولانی شدن تعمیرات جایگاه شهید عوض پور بندرعباس

مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان هرمزگان دلایل تأخیر در تعمیر جایگاه عرضه‌ی سوخت شهید عوض پور واقع در منطقه‌ی شهر نمایش بندرعباس را تشریح کرد.

دلایل طولانی شدن تعمیرات جایگاه شهید عوض پور بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، تعداد جایگاه‌های سوخت و پمپ‌بنزین‌ها در شهر بندرعباس با توجه به حجم ترافیک و تراکم جمعیت آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که شیوع ویروس کرونا این اهمیت را دوچندان کرد زیرا که صف‌های عریض و طویل پمپ‌بنزین‌ها سختی رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دشوارتر می‌کند.

حال آن‌که جدا از مسئله کرونا، مطرح‌شدن بندرعباس به‌عنوان یکی از کلان‌شهرهای کشور لزوم ایجاد و بهبود زیرساخت‌ها را تشدید کرده است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها بهبود کیفیت و افزایش تعداد جایگاه‌های سوخت سطح شهر است چراکه فروش بنزین در گالن و بطری از سوی دست‌فروشان در شان پایتخت اقتصادی کشور نیست.

شاید یکی از ضعف‌های اساسی، عدم وجود جایگاه سوخت در بلوار ساحلی، به‌عنوان یکی از پرترددترین بلوارهای شهر باشد که با گذشت چندین سال از بهسازی آن هنوز محلی برای جایگاه سوخت در نظر گرفته نشده است.

 ازآنجایی‌که اکثر پمپ‌بنزین‌های بندرعباس در بلوارها جانمایی شده‌اند، پمپ‌بنزین شهید عوض پور واقع در شهر نمایش به دلیل اینکه به‌طور تقریبی در مرکز شهر واقع شده، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اما متأسفانه قریب به دو ماه است که این پمپ‌بنزین از مدار خارج شده و شاهد توقف خدمت‌رسانی هستیم.

طولانی شدن مدت‌زمان تعمیرات و تعطیلی این پمپ‌بنزین به افزایش گلایه‌مندی بسیاری از شهروندان انجامیده و طبق گزارش‌های مردمی و مشاهدات‌مان چند روزی است که تعمیرات در پمپ‌بنزین شهر نمایش متوقف شده و چنین وضعیتی سؤالات بسیاری را به وجود آورده است.

*تعطیلی دوروزه یا دوماهه؟

حامد ملازاده صادقیون مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان هرمزگان دراین‌باره به خبرنگار موج گفت: پیش از فرارسیدن نوروز در اطلاعیه‌ای در خصوص تعمیرات و تعطیلی دو جایگاه بلال و شهید عوض پور بندرعباس اطلاع‌رسانی شد و قرار بر این بود که یکی از جایگاه‌ها تا 72 ساعت و دیگری تا 48 ساعت تعطیل شود تا برای ایام نوروز و سال جدید آماده‌ شوند و بتوانند خدمات بهتری به شهروندان ارائه دهند.

صادقیون ضمن بیان اینکه این جایگاه‌ها در اختیار شرکت پخش فراورده‌های نفتی نیستند و به‌صورت خصوصی اداره می‌شوند، ادامه داد: مالکان برای ارائه خدمات بهتر تصمیم بر بهسازی جایگاه گرفتند و زمان این کار را نیز همان 72 و 48 ساعت اعلام کردند که جایگاه بلال در موعد مقرر توانست تعمیرات و نوسازی را انجام دهد؛ اما در جایگاه عوض پور زمانی که عملیات تعمیر و نوسازی آغاز شد به مشکلاتی برخوردند و زمانی که خواستند تجهیزات به‌روز را نصب کنند، متوجه شدند که در برخی از مسیرها لوله‌هایی که فرآورده را جابه‌جا می‌کنند، به دلیل وضعیت خاک، شرجی بودن هوا و همچنین مدت‌زمان طولانی که از آن‌ها استفاده شده بود، دچار مشکل شده‌اند و نیاز به تعویض دارند.

*دلایل طولانی شدن روند تعمیرات

مدیر روابط عمومی شرکت پخش فراورده‌های نفتی هرمزگان گفت: در ادامه با کنده‌کاری‌هایی که صورت گرفت، عیوب و مشکلات دیگر نیز نمایان شد و این روال ادامه داشته است که در نهایت مدت‌زمانی که مسئول جایگاه برای رفع مشکلات و بهسازی پمپ‌بنزین شهید عوض پور ارائه داده بود به پایان رسید.

*فراخواندن مسئول جایگاه

وی در تشریح علل تأخیر در بازگشایی و اتمام تعمیرات این جایگاه، بیان کرد: تعطیلاتی که به خاطر کرونا پیش آمد دلیل اساسی عقب افتادن پروژه بود چراکه تأمین قطعات، تجهیزات و حتی نیرو در این ایام چالشی بزرگ بود که در همین رابطه مسئول جایگاه را نیز فراخواندیم تا در خصوص به تعویق افتادن بازگشایی توضیح دهد.

*منطقی بودن دلایل تأخیر به‌زعم شرکت پخش

صادقیون با بیان اینکه توضیحات ارائه‌شده منطقی بود و موردقبول واقع شد، افزود: برای بازگشایی منتظر هستیم کارهای عمرانی و عملیاتی جایگاه خاتمه یابد، زمانی که همکاران ما در بازرسی‌ها متوجه شوند که این جایگاه هیچ مشکل و کاستی ازلحاظ فنی و ایمنی ندارد، مجوز دریافت فرآورده بار دیگر به آن‌ها داده خواهد شد.

وی گفت: این جایگاه قبل از اعلام تعطیلی 72 ساعته، تمام مجوزها را برای این کار دریافت کرد و با طولانی شدن مدت‌زمان تعمیرات نیز توضیحات و دلایل این تأخیر منطقی و قابل‌پذیرش بود حال‌آنکه اگر سهل‌انگاری رخ داده بود، قطعاً به‌صورت جدی برخورد صورت می‌گرفت.

وی در پاسخ به این سؤال که چه زمان تعمیر و بهسازی جایگاه عوض پور واقع در منطقه‌ی شهر نمایش بندرعباس به اتمام خواهد رسید، گفت: آن‌چه مدنظر ماست رعایت نکات ایمنی در انجام پروژه است و زمان اتمام مسئله‌ای است که باید از خود مسئول پروژه پرسیده شود چراکه در این‌گونه پروژه‌ها ممکن است با هر قدم اتفاق جدیدی رخ دهد، بااین‌حال گزارش‌ عملکرد به‌صورت مداوم به شرکت ارائه می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه